Review: Stella - Dixit Universe

Jaag de sterren achterna in dit Dixit spel vol fantasie en creativiteit.

👥 3-6 spelers
🎂 8+
🧠 Gérald Cattiaux & Jean-Louis Roubira
🎲 Asmodee, Unbox Now

In het spel gaan de spelers associaties bij beelden maken. Elke ronde moeten de spelers in het geheim verschillende Dixit kaarten aan het woord op de woordenkaart koppelen. Bij elke kaart die een speler associeert met het woord zet deze een kruisje op het persoonlijke schrijfbord. Als alle spelers dit hebben gedaan, onthullen ze één voor één de Dixit kaarten die ze hebben gekozen. Als spelers dezelfde kaart hebben gekozen, ontstaat er een 'vonk' die 2 punten oplevert. Als slechts 2 spelers dezelfde kaart hebben gekozen ontstaat er zelfs een 'supervonk' die 3 punten oplevert. Meer associaties leiden tot meer kansen op (super)vonken, maar als een speler te hebberig wordt kan dat minpunten opleveren. De speler die na 4 rondes de meeste punten heeft verdiend, wint het spel! 🏆

Stella - Dixit Universe is een prachtig spel uit het Dixit universum met hoge kwaliteit spelmateriaal. De spelersfiches zijn van stevig plastic en het spel bevat voor iedere speler een eigen schrijfbord met uitwisbare stift in de 6 spelerskleuren. Het spel bevat daarnaast 84 sprookjesachtige Dixit kaarten, die ook met andere Dixit spellen gecombineerd kunnen worden. De tekeningen op de kaarten zijn erg fraai en roepen bij iedereen weer andere associaties op. Dat is dan ook wat dit spel zo bijzonder maakt. De regels zijn heel simpel en het spel is daardoor geschikt voor jong en oud. Stella is vergeleken met het spel Dixit iets toegankelijker, omdat je niet zelf de woorden hoeft te verzinnen. Hierdoor speelt het spel lekker vlot. Stella - Dixit Universe is een uniek (party)spel dat de creativiteit en fantasie stimuleert. We vinden het een zeer goede toevoeging aan het Dixit universum.

Stella - Dixit Universe is één van de winnaars van Speelgoed van het Jaar 2022 in de categorie 'Familiespellen 6-10 jaar'. De verkiezing Speelgoed van het Jaar staat voor 'Goed Speelgoed'. Dat is: veilig & getest, origineel & geen namaak, kwalitatief & optimaal speelplezier biedend, zo duurzaam mogelijk en inclusief, want 'Goed Speelgoed' sluit niemand uit.

➕ Leuk spel met prachtige Dixit kaarten.

➕ Speelt vlot doordat je niet zelf woorden hoeft te verzinnen.

SpellenTip geeft Stella - Dixit Universe een: ⭐️7.5/10