Review: Medical Mysteries - New York Emergency Room

Werk samen om mysterieuze medische gevallen te ontrafelen en jullie patiënten te helpen de nacht te overleven. 🏥

👥 1-4 spelers
⏳ 30-60 min
🎂 14+
🎲 Identity Games

Voordat het spel kan beginnen lees je eerst het intakegesprek en het elektronisch patiënten dossier om meer te weten te komen over de toestand van je patiënt. Daarnaast neem je alle informatiebladen, de verhaalkaarten, het patiëntenformulier, het boekje met de resultaatcodes en de eerste statuskaart. De statuskaart van de patiënt toont alle acties die je kunt uitvoeren. Naarmate het spel vordert kan de status van de patiënt veranderen waardoor de huidige statuskaart moet worden vervangen voor een nieuwe statuskaart. Het spel bestaat uit vier blokken van ieder drie acties. Alle gekozen acties noteer je op het patiëntenformulier. Elke gekozen actie bezorgt je een resultaatcode die je kunt opzoeken in het boekje met resultaatcodes. Na drie acties te hebben voltooid is het tijd voor een nieuwe update over de toestand van je patiënt. Vervolgens voer je weer drie nieuwe acties uit. Als het lukt om de patiënt de nacht te laten overleven, win je het spel! 🏆

Medical Mysteries is een nieuwe serie van coöperatieve spellen waarin je mysterieuze medische gevallen probeert te ontrafelen. Deze eerste editie speelt zich af op de spoedafdeling van New York en bevat één tutorial en vier verschillende patiënten. Iedere patiënt is een uniek scenario dat je maar één keer kunt spelen. De moeilijkheidsgraad wordt telkens net iets hoger. Goed om te weten: je hebt geen medische kennis nodig om het spel te kunnen spelen. Alle informatie de je nodig zou kunnen hebben is te vinden in de verschillende informatiebladen. Je hoeft deze kleine boekjes niet helemaal door te lezen, maar ze kunnen wel van pas komen als je bepaalde begrippen niet kent of meer informatie nodig hebt over een specifieke behandeling of geneesmiddel. De spelregels hoef je eigenlijk niet te lezen, doordat de tutorial het hele concept tijdens het spelen uitlegt. Het concept van Medical Mysteries is erg tof en origineel. Een van de meest opvallende aspecten van het spel is de vrijheid die je krijgt bij het kiezen van acties. Elke beslissing die je neemt, van welke medische handeling je toepast tot welk geneesmiddel je voorschrijft, heeft invloed op de uitkomst van het verhaal. Soms word je beloond omdat je de juiste keuze hebt gemaakt, terwijl andere keren je keuzes negatieve gevolgen kunnen hebben. De vele verhaalkaarten zorgen ervoor dat je het verhaal in een unieke volgorde kunt doorlopen. Sommige verhaalkaarten zul je zelfs helemaal niet gebruiken, omdat jouw keuzes je niet naar dat specifieke deel van het verhaal hebben geleid. Wij vinden Medical Mysteries een leuk en vooral uniek spel. Zowel solo als in een team speelt het uitstekend.

➕ Tof en origineel concept. 😍

➕ Elke beslissing die je maakt heeft gevolgen voor het verhaal. 🩺

➕ Je hoeft de spelregels niet te lezen door de duidelijke tutorial.