Review: Dobble Anarchy Pancakes

Match de toppings op jouw pannenkoekkaarten met die van andere spelers om hen te dwingen jouw pannenkoeken te nemen. 🥞

👥 2-6 spelers
⏳ 5 min
🎂 7+
🧠 Eric M. Lang & Carol Mertz
🎲 Asmodee Nederland

Alle spelers krijgen aan het begin van een ronde 2 kaarten met één topping en 5 kaarten met zes toppings. De overgebleven kaarten met zes toppings worden als gedekte trekstapel in het midden op tafel gelegd. De bovenste kaart van de trekstapel komt open op tafel te liggen als gemeenschappelijke kaart. Om het spel te beginnen tellen alle spelers tegelijkertijd af. Vervolgens draaien ze op hetzelfde moment hun 7 kaarten open op tafel zodat de kaarten voor iedereen zichtbaar zijn. Alle spelers gaan op zoek naar gelijke toppings. Een eigen kaart die een  topping heeft die overeenkomt met een topping op de gemeenschappelijke kaart of op een kaart van een andere speler mag bovenop deze matchende kaart worden gelegd. De speler moet bij het plaatsen van de kaart roepen om welke topping het gaat. Wanneer een kaart op de juiste manier bovenop een andere kaart wordt gelegd, ontstaat er een permanente stapel die niet meer opgedeeld kan worden. Een stapel kaarten wordt dus telkens verplaatst alsof dit een enkele kaart is. Zodra een speler geen kaarten meer bezit, verdient deze speler een klontje boter en start een nieuwe ronde. De speler die als eerste 2 klontjes boter heeft verdiend, wint het spel! 🏆

Dobble Anarchy Pancakes is een samenwerking tussen Dobble en Exploding Kittens. Zoals we gewend zijn van deze spellen zijn ook de spelregels van Dobble Anarchy Pancakes heel eenvoudig. Het tegelijkertijd zoeken en het benoemen van de matchende toppings tussen de kaarten zorgt voor een hectische race. Doordat alle spelers tegelijkertijd aan het spelen zijn ontstaat er chaos en hilariteit. Elke ronde neemt de spanning en competiviteit toe. Dit maakt Dobble Anarchy Pancakes uitstekend als partyspel, omdat het gegarandeerd voor veel gelach en speelplezier zal zorgen. Bovendien is het spelverloop lekker snel, waardoor het perfect is voor tussendoor. Dobble Anarchy Pancakes is zonder twijfel een geslaagd spel. Het biedt een verfrissende variatie op het originele Dobble. Echter, als je geen fan bent van Dobble of soortgelijke spellen waarbij snelheid en observatie centraal staan, dan is dit misschien niet het juiste spel voor jou.

➕ Verfrissende variatie op het originele Dobble. 😁

➕ Zorgt gegarandeerd voor veel gelach en speelplezier.

SpellenTip geeft Dobble Anarchy Pancakes een: ⭐️7/10