Review: De Verraders

Speel verschillende missies met elkaar om zilver te verdienen, maar houd elkaar in de gaten, want er is een verrader met geheime opdrachten in jullie midden! 🔴🔵

👥 4-6 spelers
⏳ 1 uur
🎂 12+
🎲 Identity Games

Iedere speler ontvangt aan het begin van het spel drie zilverlingen van waarde 1 en een zilverstaaf van waarde 5. Alle spelers ontvangen daarnaast een rollenkaart. In het spel is er altijd één Verrader. De andere spelers zijn Getrouwen. Het spel wordt gespeeld in vier rondes die bestaan uit vier fases. In de Missiefase voeren de spelers als team een missie uit om zilver te verdienen voor de gezamenlijke pot. Tijdens de missie heeft de Verrader een geheime opdracht. Fase 2 is de Ronde Tafel waar de spelers stemmen op hun verdachte. De speler met de meeste stemmen verliest twee zilver. In de Wapenkamerfase voeren de spelers tegen elkaar een opdracht uit. De speler die wint ontvangt een beloning, bijvoorbeeld een schild of een dolk. De laatste fase is de Nacht. In deze fase mag de Verrader iemand vermoorden als de geheime opdracht tijdens de missie succesvol is uitgevoerd. De vermoorde speler verliest twee zilver en mag tijdens de volgende Ronde Tafel niet meediscussiëren en stemmen. Na vier rondes wordt de Verrader onthult en krijgen de spelers zilver voor hun stemmen. De twee spelers met het meeste zilver spelen het finalespel. In de finale kunnen de finalisten kiezen om te verraden of trouw te blijven... 🏆

Na meerdere seizoenen op televisie en Videoland is er ook eindelijk een bordspel van De Verraders! Kijkers van het programma zullen veel onderdelen van het spel herkennen, zoals de Ronde Tafel, de dolk en de blinddoeken. Het spel zit vol met grappige en diverse opdrachten. De opdrachten kun je niet altijd zittend aan tafel uitvoeren. Dat maakt het spel bijzonder en anders dan andere spellen. De missies moet je samen zien te voltooien, maar de opdrachten voor de wapenkamer zijn individueel en zetten de verhoudingen tussen de spelers weer op scherp. De Verraders is een uniek bordspel met leuke en vindingrijke missies. Over de blinddoekmomenten is goed nagedacht. Doordat alle spelers op tafel tikken kan de Verrader goed onder de radar blijven. Ook de geheime opdrachten voor de Verrader zijn niet te lastig, waardoor de Verrader deze subtiel kan uitvoeren. Het is grappig om te zien dat er in een missie meerdere verdachte dingen gebeuren en de spelers elkaar gaan verdenken. De finale vonden we persoonlijk iets minder spectaculair, maar dat hebben we niet als storend ervaren omdat het spel voornamelijk draait om de missies, discussies en stemmingen. Het spel zit verder erg goed in elkaar en is een uitstekende vertaling van het tv-programma naar een bordspel. Een minpunt is het feit dat het spel maar zes keer kan worden gespeeld. Na zes keer heb je alle avontuurdecks gespeeld en zijn de missies en geheime opdrachten bekend. Juist die onderdelen maken het spel zo uniek en het is daarom logisch dat het maar beperkt speelbaar is. Het bordspel van De Verraders is een hele toffe activiteit met vrienden en familie. Als je op zoek bent naar een een origineel partyspel vol actie en verraad, haal dan zeker De Verraders in huis!

➕ Origineel partyspel vol actie en verraad. 🗡️

➕ Met grappige en diverse missies en (geheime) opdrachten.

➕ Uitstekende vertaling van het tv-programma naar een bordspel. 😍