Review: De Crew Missie Diepzee

Dit tweede deel van het coöperatieve slagenspel De Crew speelt zich af diep in de zee. Zal het lukken om alle missies te voltooien? 🐙

👥 2-5 spelers
🎂 10+
🧠 Thomas Sing

De Crew is een coöperatief slagenspel waarbij je er samen met je medespelers voor moet zorgen dat iedereen zijn/haar opdrachtkaarten voltooid. De spelers mogen alleen communiceren met een communicatiefiche. Het spel speelt grotendeels hetzelfde als zijn voorganger, het verschil zit in de opdrachten en de verdeling ervan. Dit tweede deel bevat 96 kleine kaarten, waar vele diverse opdrachten op staan. Iedere opdrachtkaart heeft een bepaalde moeilijkheidsgraad. Je mag een opdracht weigeren als er minder opdrachtkaarten dan spelers te verdelen zijn. Het spel bevat een logboek met in totaal 32 missies. Als het jullie lukt om alle missies te voltooien, winnen jullie het spel! 🏆

In onze review van De Crew hebben we het al genoemd: het idee om een slagenspel coöperatief te maken is briljant en werkt perfect. Misschien vraag je je af of De Crew Missie Diepzee vernieuwend genoeg is vergeleken met het eerste deel. Vernieuwend is misschien niet het goede woord, maar wij vinden dit deel nog leuker dan deel 1, omdat de opdrachten diverser zijn. Hierdoor is de herspeelbaarheid veel hoger. Het spel bevat missies die in moeilijkheidsgraad oplopen, waardoor je het spel snel kunt spelen met beginnende spelers. Als we zouden moeten kiezen tussen beide spellen, dan kiezen we voor De Crew Missie Diepzee. Speel je graag coöperatieve spellen en houd je ervan om na te denken tijdens een spel? Dan is De Crew Missie Diepzee echt iets voor jou!

Op zoek naar een ander coöperatief kaartspel? Bekijk dan eens Cahoots.

➕ Originele combi van een coöperatief spel en een slagenspel.
➕ De diverse opdrachten zorgen voor een hoge herspeelbaarheid.