Een competitief legacy-spel waarin je in 8 hoofdstukken met stickers, nieuwe spelregels en nieuw spelmateriaal jouw stad verder ziet ontwikkelen. 🏙️

🎂 10+
🧠 Reiner Knizia
🎲 999 Games

Het legacy-spel wordt gespeeld in 24 potjes verdeeld over 8 hoofdstukken. Tijdens de spellen plaatsen de speler tegelijkertijd gebouwtegels op hun eigen spelersbord. Hierbij proberen ze zoveel mogelijk stenen te bedekken, en zo veel mogelijk bomen te sparen. Na elk potje wordt de eindscore berekend en mogen de spelers, afhankelijk van het resultaat, ontwikkelingspunten inkleuren en/of stickers op hun spelersbord plakken. Aan het begin van elk spel worden er nieuwe spelregels en misschien zelfs nieuwe spelcomponenten geïntroduceerd. Door het plakken van stickers brengen de spelers permanente wijzingen aan en creëren ze zo hun eigen, unieke stad. Na het voltooien van hoofdstuk 8 eindigt de campagne. De speler die dan de meeste ontwikkelingspunten heeft verdiend, wint het spel! 🏆

My City is een uniek en toegankelijk puzzelspel vol competitie. Misschien voelt het in het begin vreemd om op je spelersbord te schrijven en stickers te plakken, maar dat is juist het leuke aan dit spel! De keuzes die je maakt hebben een invloed op de potjes die volgen, dus daar moet je goed over nadenken. Elk hoofdstuk brengt weer nieuwe verrassingen met zich mee. Het is telkens een feestje om weer een nieuwe envelop open te maken. Toch wordt het spel niet super ingewikkeld, de regels worden namelijk stap voor stap toegevoegd. Hoe dichter je bij het laatste hoofdstuk komt, hoe groter de competitie wordt. Spelers die een spel verliezen krijgen een klein voordeel dat invloed heeft op de volgende potjes. Dit inhaalmechanisme is bij sommige potjes best sterk, waardoor spelers die in de eerste hoofdstukken vaak hebben verloren een grote kans hebben om de campagne te winnen. Dit had naar onze mening iets gebalanceerder kunnen zijn. We raden aan om de campagne te spelen met 3 of 4 spelers. Met 2 spelers is het ook zeker mogelijk, dan zou je het spel zelfs 2 keer kunnen spelen. Een klein nadeel aan My City is het feit dat de legacy-campagne na 24 potjes ten einde is. Echter, als de campagne is voltooid, kan het spel nog steeds worden gespeeld met de 'eeuwige variant' op de achterkant van de spelersborden. Deze variant is een prima toevoeging als je het spel na de campagne nog een keer wilt spelen. Het plakken van stickers en het toevoegen van nieuwe spelcomponenten- en regels is helaas geen onderdeel van de eeuwige variant. Dit is juist wat My City zo leuk maakt, en dus merken we dat het spel niet vaak meer op tafel komt. Toch is dat voor ons geen enkel probleem, we hebben namelijk 24 potjes lang ontzettend veel plezier beleefd aan dit spel. Het komt bij ons niet snel voor dat we een spel zó vaak spelen in korte tijd. Wat ons betreft is My City een absolute topper, dit unieke spel moet je gespeeld hebben!

Ben je nieuwgierig naar de spelcomponenten van My City? Bekijk dan hier onze unboxing.

Uniek en toegankelijk puzzelspel.

Het is elke keer weer een feest om nieuwe enveloppen open te maken. ✉️