Review: Rainbow Pirates

Kleurrijk kaartspel vol piraterij waarin je volledige regenbogen probeert te maken. 🌈🏴‍☠️

👥 2-5 spelers
🎂 7+
🧠 Brian Sweet
🎲 Goliath Games

De spelers krijgen aan het begin van het spel ieder 7 kaarten. Elke speler heeft een eigen eiland, dit is de ruimte waar setjes kaarten kunnen worden geplaatst. In een spelbeurt mag een speler kaarten plaatsen en rangschikken op het eiland en eventueel zwarte actiekaarten spelen. Een speler mag alleen kaarten op het eiland spelen als een setje uit 3 of meer kaarten bestaat. Een set kan bestaan uit dezelfde kleurenkaarten, opeenvolgende kleurenkaarten of zwarte kaarten. Een Rainbow Pirate kan afzonderlijk op het eiland worden geplaatst en is 5 punten waard. Alle spelers kunnen actiekaarten blokkeren door de bijbehorende kleurenkaart te spelen. Het spel eindigt als alle kaarten op zijn óf als een speler geen kaarten meer op hand heeft en minimaal 2 volledige regenbogen heeft gemaakt. De speler die dan de meeste schatpunten heeft, wint het spel! 🏆

Rainbow Pirates is een vrolijk en eenvoudig kaartspel voor de hele familie. Het spel doet ons denken aan Rummikub met de humor van Exploding Kittens. Met behulp van de spelregels en de uitlegvideo konden we snel ons eerste potje spelen. Een beurt duurt niet lang en daardoor speelt het spel lekker vlot. Met de actiekaarten kun je andere spelers dwarsbomen, maar ook voordelen krijgen. Spelers kunnen de meeste actiekaarten blokkeren door de bijbehorende kleurenkaart te spelen. Dit voegt een leuke (maar soms ook frustrerende) vorm van interactie toe en dat is de kracht van dit spel. Rainbow Pirates heeft een redelijk hoge geluksfactor. De Rainbow Pirate, bijvoorbeeld, geeft je 5 gratis punten als je deze trekt. Echter moet je moet wel oppassen dat andere spelers deze niet van je eiland stelen met behulp van een Eilanddief. Het spel heeft een hoge herspeelbaarheid en is perfect om tussendoor even snel te spelen. De kaarten zijn kleurrijk en bevatten mooie illustraties. Rainbow Pirates is geen tactisch spel, maar vooral een grappig en vermakelijk kaartspelletje met een leuk pest-element.

Grappig, vermakelijk en kleurrijk kaartspelletje. 🌈

De actiekaarten voegen een leuke vorm van interactie toe. 🏴‍☠️

SpellenTip geeft Rainbow Pirates een: ⭐️ 7/10