Review: De Weerwolven van Wakkerdam

Rollenspel waarin de burgers van Wakkerdam op zoek gaan naar de weerwolven in hun midden. Niemand is te vertrouwen in dit spel vol verraad... 🐺🌕

👥 8-18 spelers
🎂 10+
🧠 Philippe des Pallières & Hervé Marly
🎲 Asmodee Nederland (tot 2023 van 999 Games)

In dit rollenspel krijgen alle spelers een geheime karakterkaart. De karakters kunnen simpelweg worden verdeeld in burgers en weerwolven. Onder de burgers zijn enkele speciale burgers, zoals de ziener, cupido, en de heks. Deze karakters mogen tijdens de nachtfase in het geheim een speciale actie uitvoeren. Het spel wordt geleid door een spelleider. Tijdens de nachtfase sluiten alle spelers de ogen en worden verschillende karakters opgeroepen door de spelleider. Ook de weerwolven zijn in de nacht actief en verslinden telkens een nietsvermoedende burger. In de dagfase wordt de verslonden speler bekend gemaakt, waarna de overige spelers tijdens de dorpsraad de gebeurtenissen van de nacht bespreken. Aan het einde van de dag vindt een stemming plaats en wordt één speler geëlimineerd. Als na enkele rondes alle weerwolven zijn vermoord, winnen de nog levende burgers het spel. Maar... als het de weerwolven lukt om alle burgers te elimineren, zijn zij de winnaars en hebben ze Wakkerdam overgenomen! 🏆

De Weerwolven van Wakkerdam is een vermakelijk partyspel vol discussies, verraad en hilariteit. Het is ideaal om te spelen rond een kampvuur voor een mysterieuze sfeer. Belangrijk is dat het spel op een juiste manier wordt geleid. Een spelleider die met behulp van het verhaal goed de spanning op de spelers weet over te brengen, zorgt ervoor dat het spel nog leuker wordt. De combinatie van de spelleider en een grote groep waarmee je het speelt, maakt De Weerwolven van Wakkerdam tot een unieke ervaring. Het is leuk om als weerwolf te liegen over je identiteit en andere spelers verdacht te maken. Daarnaast is het als burger leuk om op zoek te gaan naar de weerwolven. De speciale karakters zorgen voor verrassende wendingen, waardoor geen enkel spel hetzelfde is. Het grootste nadeel van De Weerwolven van Wakkerdam is dat het alleen gespeeld kan worden met een grote groep. Bovendien zullen enkele spelers al vroeg in het spel afvallen. Ondanks dit zorgt het wel altijd voor onvergetelijke momenten, en dat is dan ook waarom wij De Weerwolven van Wakkerdam zo'n fantastisch spel vinden. Ben je van plan om een spel te spelen in een grote groep, bijvoorbeeld tijdens een kamp? Dan mag De Weerwolven van Wakkerdam niet ontbreken!

Ben je fan van De Weerwolven van Wakkerdam? Bekijk dan eens de uitbreidingen Volle Maan, Karakters of het complete weerwolvenpakket Het Pact.

➕ Vermakelijk partyspel vol discussies, verraad en hilariteit.
➕ De speciale karakters zorgen voor verrassende wendingen, waardoor geen enkel spel hetzelfde is.