Review: Escape Room The Game Puzzle Adventures - Mission Mayday

Kruising tussen een escape room en een legpuzzel waarin je stukje voor stukje de geheimen van een ruimteschip ontdekt. 🧩🚀

👥 1-2 spelers
⏳ 2-3 uur
🎂 16+
🧠 Identity Games
🎲 Escape Room The Game

De doos bevat 6 vakken met puzzelstukjes en diverse spelmaterialen. Voordat je begint met spelen lees je de introductietekst en open je het genoemde vak. In dit vak vind een tekst met de opdracht, puzzelstukjes en eventueel extra spelmateriaal. Je begint altijd met het maken van de puzzel. Als de puzzel is voltooid los je de raadsels op met behulp van de gepuzzelde kamer om tot een code te komen. De code zet je in elkaar met de sleutelstukken, waarna je deze op de puzzel decoder legt en enkele keren met of tegen de klok in draait. De puzzel decoder toont vervolgens een oplossing in de vorm van kleuren en symbolen. Als deze oplossing overeenkomt met het icoon van een van de gesloten vakken, mag dit vak worden geopend en ontgrendel je een nieuw deel van de puzzel. De code is fout als de oplossing niet overeenkomt met de symbolen op de gesloten vakken. Tijdens het spel kun je muntjes inzetten om hints te kopen. Als alle puzzels zijn voltooid en alle raadsels zijn opgelost, win je het spel! 🏆

Escape Room The Game Puzzle Adventures is een verrassend leuk en origineel spelconcept. De combinatie van legpuzzels met een escape room is erg goed bedacht. Toen we Mission Mayday gingen spelen hadden we geen hoge verwachtingen van het legpuzzel-gedeelte, maar daar zijn we op terug gekomen. De legpuzzels bestaan namelijk niet alleen uit klassieke puzzelstukjes, maar ook uit unieke stukjes. Zo bevatten sommige puzzelstukjes gaten of hebben de puzzelstukjes unieke vormen. Daarnaast zijn de puzzels niet rechthoekig. Dit maakt het puzzelen elke keer weer uitdagend. De raadsels die je op kunt lossen nadat een puzzel is voltooid zijn leuk en divers en passen goed bij het verhaal. We speelden het spel in Escape Room Modus en persoonlijk vonden de raadsels soms lastig om in korte tijd op te lossen. Ook waren de gepuzzelde ruimtes vaak erg donker waardoor je enkele details over het hoofd kunt zien. Gelukkig bevat het spel hints die je kunnen helpen bij het oplossen van de raadsels. Het gebruik van de sleutelstukken, de puzzel decoder en de verschillende symbolen op de vakjes zorgt ervoor dat je je antwoord kunt controleren, zonder dat het juiste antwoord al wordt verklapt. Er is heel goed nagedacht over de verschillende spelonderdelen en het werkt allemaal uitstekend. Een groot pluspunt is dat het materiaal niet beschreven hoeft te worden, waardoor ook anderen het spel na jou kunnen spelen. Puzzle Adventures is een tof en uniek concept en heeft ons écht verrast. Mission Mayday is de eerste versie die we hebben gespeeld en dit smaakt absoluut naar meer. Als je fan bent van escape rooms, dan ga je dit spel héél tof vinden. Een absolute aanrader!

Enthousiast geworden van Escape Room The Game Puzzle Adventures? Bekijk dan ook Secret of the Scientist en The Baron, The Witch & The Thief.

➕ Origineel concept. 🧩

➕ Unieke legpuzzels met lastige raadsels.