Verzamel in 7 rondes zoveel mogelijk punten... en zorg ervoor dat andere spelers hun hoge kaarten kwijtraken! 💣🦩🍒🌵

👥 2-5 spelers
🎂 8+
🧠 Thomas Balk
🎲 White Goblin Games

Alle spelers starten het spel met vier handkaarten. Aan het begin van een ronde wordt de bijbehorende rondekaart open op tafel gelegd. In een ronde zijn alle spelers één keer aan de beurt. In een beurt pakt de speler eerst de bovenste kaart van de trekstapel. Vervolgens mag één handkaart worden gespeeld om het effect van deze kaart te activeren. Er zijn zeven verschillende kaarten met waarde 1 t/m 7. Hiervan bevatten zes kaarten een speciaal effect. Met de effecten kunnen kaarten worden geruild, kan een speler een extra kaart spelen of moeten andere spelers kaarten afleggen. Na zeven rondes tellen alle spelers het aantal punten op hun vier handkaarten. De speler met de meeste punten wint het spel! 🏆

7 Rounds is een snel kaartspelletje met eenvoudige regels. Het spel speelt lekker vlot en is daardoor perfect om meerdere keren achter elkaar te spelen. De geluksfactor is hoog en de tactische keuzes zijn beperkt. Dit maakt het spel geschikt voor een grote doelgroep. De effecten van de kaarten hadden soms iets duidelijker in de spelregels uitgelegd kunnen worden. Verder hadden we het leuk gevonden als er ook een effect zou zijn om erachter te komen welke kaarten de andere spelers in hun handen hebben. Ondanks dit speelt het spel erg soepel. 7 Rounds is ook beschikbaar in een tuckbox editie. Beide edities zijn compact en hierdoor zeer geschikt om bijvoorbeeld te spelen in de trein of om mee te nemen op vakantie. Wat ons betreft is 7 Rounds een prima kaartspel dat we graag spelen als filler tijdens een spelletjesavond.

Benieuwd naar de leukste kaartspellen van dit moment? Bekijk dan onze top 10 kaartspellen!

➕ Prima kaartspelletje met eenvoudige regels.

➕ Speelt lekker vlot.