Review: Eigenaar Onbekend - De Stalker

Een uitdagende escapekoffer van Eigenaar Onbekend waarin je op zoek gaat naar de stalker van Eva. 🧳

👥 2-6 spelers
⏳ 2-3 uur
🎂 14+
🎲 Eigenaar Onbekend

Eva vindt een oude koffer en besluit deze te openen. De koffer zit vol met foto’s van haar! Eva heeft een stalker! In dit spel ontdek je samen met je medespelers wie de eigenaar van de koffer is, en dus wie de stalker van Eva is. Via WhatsApp nemen jullie contact op met Eva. De antwoorden op de vragen van Eva zijn te vinden met behulp van de materialen in de koffer. Door de puzzels op te lossen komen jullie steeds meer te weten over de identiteit en het plan van de stalker. Als het lukt om alle vragen van Eva te beantwoorden, winnen jullie het spel! 🏆

Eigenaar Onbekend - De Stalker is een spel geschikt voor fans van escape rooms en detective spellen. In de koffer vind je een overweldigende hoeveelheid aan speelmateriaal waarmee je direct het eerste deel van het spel kunt oplossen. Je wordt vanaf de eerste minuut meegenomen in het verhaal. Het is niet meteen duidelijk wat je precies moet doen, maar dat hoort natuurlijk bij een escape room. Als je eenmaal begint zal het steeds duidelijker worden en vallen de puzzelstukjes in elkaar. Door Eva te bellen krijg je toegang tot de online omgeving met hints en antwoorden. Op deze manier kun je altijd verder gaan naar het volgende deel als een puzzel toch te lastig blijkt te zijn. We hebben af en toe gebruik moeten maken van de hints, omdat sommige puzzels niet helemaal duidelijk waren. Wat ons betreft hadden sommige delen net wat logischer of duidelijker mogen zijn. Het laatste deel van het spel was erg kort, waardoor het niet als een einde voelde. Dit had sterker en uitgebreider gekund. We vonden het wel heel tof dat er naast papieren onderdelen ook veel andere onderdelen in de koffer zaten. Op de foto zie je bijvoorbeeld een cijferslot en een kettinkje, maar dit is zeker niet het enige. Laat je vooral verrassen op het moment dat je de koffer openmaakt en het spel gaat spelen! Minpunt is dat het spel door al dit materiaal prijzig is vergeleken met andere soortgelijke spellen. Hier krijg je echter een spannend spel voor terug waarin het verhaal goed is doorgevoerd in het materiaal (zoals de vele foto's), de puzzels en de spraakberichten van Eva. We hebben ons goed vermaakt met deze escapekoffer en hopen dat Eigenaar Onbekend binnenkort een nieuw escapekoffer gaat uitbrengen. De kwaliteit is namelijk erg goed!

➕ De overweldigende hoeveelheid speelmateriaal neemt je direct mee in het spannende verhaal.

➕ De escapekoffer bevat niet alleen papieren onderdelen, maar ook sloten, etc. 🔒

➕ Online zijn duidelijke hints en antwoorden te vinden.