Werp de dobbelstenen, ontcijfer je persoonlijke pincode en let er tegelijkertijd op dat je eigen timer niet afloopt! 🎲⏱️

🎂 8+
🎲 Blackhouse Games

Voordat het spel start genereert de app voor elke speler een unieke pincode. Iedere ronde begint met een nieuwe speler die de dobbelstenen werpt en de getallen in een volgorde naar keuze invoert in de app. De app toont, voor iedere speler, het aantal cijfers die op de juiste positie staan én het aantal cijfers die in de persoonlijke pincode voorkomen maar op een verkeerde positie staan. De spelers noteren de informatie en proberen hun eigen pincode te ontcijferen terwijl de persoonlijke timers lopen. Zodra een speler klaar is met puzzelen moet de speler de timer uitzetten. Als alle timers zijn uitgezet kunnen de spelers ervoor kiezen om de pincode te raden. Alle spelers hebben drie pogingen om hun pincode te raden. Als niemand de pincode heeft geraden, start een nieuwe ronde en werpt de volgende speler de dobbelstenen. De speler die de persoonlijke pincode als eerste (en in het geval van gelijkspel het snelste) heeft geraden, wint het spel! 🏆

Pincode is een verrassend leuke variant op het klassieke Mastermind. In het spel zijn alle spelers bezig met het ontcijferen van hun eigen pincode. De informatie die ze krijgen is echter afhankelijk van de code die de actieve speler werpt en invoert in de app. Er is een leuke vorm van tijdsdruk toegevoegd doordat alle spelers een persoonlijke timer hebben. De standaardtijd in de app is 30 minuten, maar we merkten dat de pincode in een veel kortere tijd kan worden ontcijferd. Als je liever niet te veel gefocust wilt zijn op de tijd is dit dus zeker mogelijk. Echter, als je meer uitdaging wilt, raden we aan om in de app een kortere tijd in te stellen. Ook voor gevorderde spelers biedt Pincode genoeg uitdaging. Niet alleen door de tijd aan te passen, maar ook door een extra functie in de app om moeilijke codes te genereren waarin cijfers meerdere keren kunnen voorkomen. Pincode is een echte breinbreker waarin je telkens met de verkregen informatie gaat puzzelen en moet opletten dat je niet te veel tijd verliest. De herspeelbaarheid is hoog omdat de app elke keer een nieuwe pincode genereert. We merkten na één potje dat het spel verslavend is, en dus hebben we direct nog enkele potjes gespeeld. Het is heel tof dat in dit spel, vergeleken met Mastermind, alle spelers mee kunnen doen. Daarnaast is het spel ook solo te spelen. Wij zijn heel enthousiast over Pincode en spelen het erg graag tussendoor. Liefhebbers van puzzelspellen zullen Pincode zeker waarderen!

➕ Verrassend leuke variant op Mastermind. 🧠

➕ Alle spelers ontcijferen hun eigen pincode, maar zijn afhankelijk van de keuzes van andere spelers.

➕ Het niveau kan in de app worden ingesteld.