Review: Doodle Dash

Grappig partyspel waarin de spelers zo snel mogelijk woorden moeten tekenen op hun tekenbord. 🖊️⏱️

👥 3-7 spelers
⏳ 15-20 min
🎂 10+
🧠 Fridtjof BuvarpMaija BuvarpPauline BuvarpÅsmund Svensson & Eilif Svensson
🎲 Geronimo Games

Iedere speler krijgt een tekenbord en een stift. Het spel wordt gespeeld in meerdere rondes. Elke ronde is één speler de rader, de andere spelers zijn de tekenaars. De rader sluit de ogen en noemt willekeurig een getal tussen de 1 en 7 en bepaalt hiermee welk woord op de woordkaart moet worden getekend. De tekenaars proberen dit woord zo snel mogelijk te tekenen. De eerste speler die klaar is met tekenen draait het tekenbord om en grijpt de gouden staaf. De tweede speler draait ook het spelersbord om, pakt de dobbelsteen en begint deze te werpen. Zodra het stopteken wordt gegooid moeten alle spelers direct stoppen met tekenen en het tekenbord omdraaien. De rader opent de ogen, en mag het tekenbord van de eerste speler bekijken. Als de rader het woord raadt, verdienen de rader en tekenaar beide 1 punt. Wordt het woord niet geraden, dan mag de rader het tekenbord bekijken van de speler die als tweede klaar was, enzovoorts. Het spel eindigt als alle woordkaarten van de trekstapel zijn gebruikt. De speler die dan de meeste punten heeft, wint het spel! 🏆

Doodle Dash is een vlot tekenspelletje waarin je niet altijd de beste tekenaar, maar vooral de snelste tekenaar moet zijn. Het spel is niet heel vernieuwend. De twist dat je het liefst het eerste klaar bent zorgt echter gegarandeerd voor hilariteit en chaos. Het kan slim zijn om soms iets meer tijd te nemen voor je tekening. In vele gevallen kun je er dan alsnog met de punten vandoor gaan. Toch zul je merken dat er altijd een strijd is om als eerste klaar te zijn en de gouden staaf te grijpen. De dobbelsteen kan soms tegenwerken als het lang duurt voordat je het stopteken gooit, met frustratie tot gevolg. We vinden die frustratie en chaos leuke onderdelen van het spel. De kwaliteit en herspeelbaarheid van Doodle Dash zijn hoog. Het spel bevat stiften met voor iedere stift een extra wisser en een grote stapel kaarten. De begrippen op de kaartjes zijn divers en variëren in moeilijkheidsgraad. Het spel is het leukst met een groep vanaf 4 spelers, met 3 spelers raden we het minder aan. Want hoe meer spelers, hoe meer 'kunstwerken' en hoe groter de strijd om als eerste te zijn. Doodle Dash is leuk, snel, eenvoudig en vooral erg grappig. Kortom: alle elementen die horen bij een goed partyspel!

Speel je graag partyspellen? Bekijk dan ook eens Connecto.

➕ Leuk, snel, eenvoudig en vooral erg grappig partyspel.

➕ Hoge kwaliteit en herspeelbaarheid.