Review: Wonder Woods

Snel spelletje waarin je paddenstoelen verzamelt en achter de waarde van de verschillende soorten paddenstoelen probeert te komen. 🍄

👥 2-5 spelers
🎂 8+
🧠 Eli Thomas Wolf
🎲 Geronimo Games

Voordat het spel begint wordt van elk type paddenstoel één informatiekaart getrokken en onder het bijbehorende bord gelegd. Op deze informatiekaarten staat hoeveel punten de paddenstoelsoorten waard zijn. De overgebleven informatiekaarten worden geschud en uitgedeeld aan de spelers. Het doel van de spelers is om erachter te komen welke paddenstoelen de meeste punten opleveren. In de oogstfase leggen de spelers om de beurt houten manden op lege kolommen van de paddenstoelborden. Alle lege velden van een kolom moeten in één keer worden gevuld. De speler ontvangt dan direct de bijbehorende paddenstoel. Zodra alle spelers hun manden hebben geplaatst, krijgt de speler met de meeste manden op een bord een bonuspaddenstoel van dezelfde soort. Alle spelers nemen hun manden terug van de borden en mogen kiezen om een informatiekaart uit hun hand open op tafel te leggen in ruil voor een extra mand. Vervolgens start een nieuwe ronde. Het spel eindigt als minstens twee soorten paddenstoelen op zijn. De vier informatiekaarten worden onthuld waarna de spelers de waarde van hun verzameling paddenstoelen berekenen. De speler met de hoogste score wint het spel! 🏆

Wonder Woods is een snel spel dat door de eenvoudige regels snel aan nieuwe spelers kan worden uitgelegd.  Het spel is deels afhankelijk van geluk, maar er komt ook genoeg tactiek bij kijken. Zo is het niet alleen belangrijk om gebruik te maken van de informatie op je eigen kaarten, maar ook om te letten op het gedrag van andere spelers. Na enkele keren spelen met dezelfde groep zul je merken dat het blufelement nog belangrijker wordt. De geluksfactor zorgt ervoor dat het spel onvoorspelbaar is, iets dat wij erg leuk vinden aan Wonder Woods. De kwaliteit van de componenten is zeer goed. Het spelmateriaal ziet er heel tof uit en voegt echt iets toe aan de spelbeleving. Het spel is elke keer weer anders en doordat het vlot speelt blijft het vaak niet bij één potje. We vinden Wonder Woods een erg tof spel. Een topper als je houdt van bluf en deductie met een vleugje geluk!

➕ Tof spel vol bluf, tactiek en een vleugje geluk.

➕ Hoge kwaliteit spelmateriaal. 🍄🧺

SpellenTip geeft Wonder Woods een: ⭐️8/10