Review: Escape Room The Game 2

Basisspel met vier superspannende escape rooms. Lukt het jullie om op tijd te ontsnappen? 🔎

👥 3-5 spelers
⏳ 60 min
🎂 16+
🧠 Identity Games
🎲 Escape Room The Game

Dit tweede basisspel van Escape Room The Game bevat 4 escape rooms (Panic on the Titanic, Alice in Wonderland, Dawn of the Zombies en Another Dimension) en een introductiespel (The Basement). De escape rooms zijn verdeeld in drie delen met in ieder deel verschillend spelmateriaal. De codes die de spelers in elk deel vinden worden met behulp van sleutels in de Chrono Decoder gestopt. Naast het invoeren van codes is de Chrono Decoder nodig om bepaalde puzzels mee op te lossen. Ook bevat het apparaat een timer en zorgt voor spannende achtergrondmuziek. Wanneer een foute code wordt ingevoerd gaat er 1 minuut van de speeltijd af. Is de code juist, dan geeft de Chrono Decoder dit aan en mag het volgende deel worden opengemaakt. Op bepaalde tijdstippen kunnen de spelers hintkaarten bekijken. Als het lukt om binnen 60 minuten drie juiste codes in te voeren winnen de spelers het spel! 🏆

Escape Room The Game 2 is een toffe startersset met leuke en uiteenlopende escape rooms. De thema's van de escape rooms zijn origineel en komen goed terug in de puzzels. Het is erg fijn dat er een introductiespel is toegevoegd. Deze kleine escape room duurt een kwartiertje en laat de spelers kennismaken met het spel zodat ze goed voorbereid kunnen beginnen aan het eerste avontuur. De escape rooms hebben ieder een andere moeilijkheidsgraad. Dit basisspel is dus zowel geschikt voor beginners als spelers die al ervaring hebben met escape rooms. Vergeleken met andere soortgelijke spellen is de Chrono Decoder een uniek onderdeel. Het invoeren van de codes in de Chrono Decoder zorgt voor een geweldige ervaring. Verder is het heel gaaf dat er telkens op een andere manier gebruik moet worden gemaakt van het apparaat om oplossingen te vinden op bepaalde puzzels. De puzzels in deze set zijn totaal verschillend vergeleken met die uit het eerste basisspel en uitbreidingen in de serie. We vonden het leuk dat er in bepaalde escape rooms plotwendingen zijn toegevoegd waardoor een goede communicatie nog belangrijker wordt. Het is tof om te zien dat er steeds weer nieuwe manieren worden verzonnen om de escape rooms vernieuwend te houden. Wij hebben veel plezier beleefd aan Escape Room The Game 2. Het is een zeer geslaagde verzameling van escape rooms, en wat ons betreft één van de betere sets in de serie!

Ben je op zoek naar nog meer escape rooms van Escape Room The Game? Bekijk dan ook alle uitbreidingen.

➕ Vernieuwende escape rooms met verschillende thema's en toffe puzzels in oplopend niveau.

Mede door de Chrono Decoder haal je de escape room ervaring naar je woonkamer! 🙌