Review: 7 Wonders Architects

Bouw een grandioos wonder in deze vereenvoudigde versie van de klassieker 7 Wonders. 🏛️🕊️

👥 2-7 spelers
⏳ 25 min
🎂 8+
🧠 Antoine Bauza
🎲 Asmodee Nederland

Elke speler kiest een wonder en legt de vijf delen van het wonder met de 'in aanbouw' zijde naar boven. In een beurt pakt de actieve speler een kaart van één van de drie beschikbare stapels. Dit kan een open kaart zijn van een stapel links of rechts van de speler óf een kaart van de gedekte centrale stapel. De speler legt de gekozen kaart open voor zich neer. Er zijn vijf verschillende type kaarten. Grijze kaarten zijn grondstoffen om fases van wonderen mee te bouwen. Gele kaarten fungeren als grondstof naar keuze. Blauwe kaarten bieden overwinningspunten en groene kaarten bevatten wetenschapssymbolen. Wanneer een speler 2 identieke of 3 verschillende wetenschapssymbolen heeft verzameld, mag deze één van de beschikbare voortgangsfiches nemen. Rode kaarten bevatten schilden en kunnen een gevecht activeren. De speler met de meeste schilden is de winnaar van een gevecht en wint een militair overwinningsfiche dat overwinningspunten oplevert. Het spel eindigt zodra een speler alle vijf fases van het wonder heeft gebouwd. De speler met de meeste overwinningspunten wint het spel! 🏆

7 Wonders Architects is een leuk en vlot spel voor de hele familie. In dit spel bouwt iedere speler zijn eigen unieke wonder. Alle zeven verschillende wonderen hebben een eigen bijzonder effect. Elk wonder speelt hierdoor net een beetje anders en dat maakt het erg leuk om steeds met een nieuwe combinatie van wonderen te spelen. De kwaliteit van het spel is heel hoog. Voor elk wonder is er een eigen plastic bakje met ruimte voor de onderdelen van het wonder en de kaarthouder met de stapel kaarten. Door de toevoeging van deze bakjes is het spel binnen enkele minuten opgezet en kun je het spel ook weer heel makkelijk opbergen. Wij zijn erg enthousiast over 7 Wonders Architects. Elk spel is anders en er zijn verschillende manieren te te winnen. Naast de vrij hoge geluksfactor is er ook genoeg ruimte voor strategie. Ieder potje is weer erg spannend. De regels zijn heel eenvoudig en daardoor is het spel geschikt voor jong en oud. 7 Wonders Architects is een van onze favoriete luchtige spelletjes voor tussendoor. We raden dit spel zeker aan!

Wil je alle spellen uit het universum van 7 Wonders ontdekken? Bekijk dan ook 7 Wonders en 7 Wonders Duel.

➕ Leuk en vlot spel voor de hele familie. 🔥

➕ Elk wonder heeft een eigen bijzonder effect en speelt daardoor net een beetje anders.