Review: Angry Raccoons

Kruip in de huid van een Hillbilly, tem wilde raccoons en ga de Strijd der Billies aan! 🦝

👥 2-5 spelers
⏳ 60 min
🎂 10+
🧠 Remco Ketelaar
🎲 Startboard Games

Het spel bestaat uit 2 fases: de temfase en de gevechtsfase. In de temfase proberen de spelers zoveel mogelijk raccoons te temmen. Een speler die in deze fase aan de beurt is kan kiezen uit één van de drie acties: 1 raccoon-kaart pakken, 2 drankkaaarten nemen óf gokken. Als een speler een raccoon trekt, probeert de speler de raccoon te temmen. Het temmen bestaat uit 3 rondes waarin de actieve speler en een andere speler dobbelen. Wanneer de actieve speler 2 van de 3 rondes het hoogst heeft gegooid, is de raccoon getemd en mag de speler de raccoon houden. De temfase eindigt als alle raccoon-kaarten op zijn. Vervolgens is het tijd voor de gevechtsfase, waarin de spelers hun getemde raccoons gebruiken om te vechten tegen raccoons van andere spelers. De actieve speler kiest in deze fase een (set) raccoon(s) om mee te vechten en daagt een andere speler uit. Deze speler kiest ook een (set) raccoon(s). De verliezer van een gevecht moet een ingezette raccoon uit het spel verwijderen. Gedurende het hele spel kunnen de spelers drankkaarten inzetten om het temmen, vechten of gokken te beïnvloeden. De speler die in de gevechtsfase als enige raccoons overhoudt, wint het spel! 🏆

Angry Raccoons is een grappig en toegankelijk partyspel met vrolijk artwork. De geluksfactor is door het gebruik van de dobbelstenen erg hoog. Je kunt de dobbelsteenworpen vaak beïnvloeden met drankkaarten, maar dan moet je net de juiste drankkaarten in je bezit hebben. De vele verschillende drankkaarten maken het spel onvoorspelbaar. Deze onvoorspelbaarheid resulteert erin dat Angry Racccoons spannend, grappig en soms een beetje frustrerend is. De spelersinteractie is hoog. Je zult elkaar vaak moeten pesten door drankkaarten te spelen om gevechten te kunnen winnen. Angry Raccoons is een echt partyspel dat je vooral niet te serieus moet nemen. Zoals elk partyspel is het spel het leukst met een hoger spelersaantal. Wanneer je het spel speelt in de juiste groep zal het dobbelen, spelen van drankkaarten en pesten gegarandeerd zorgen voor een heleboel hilariteit!

➕ Grappig partyspel met vrolijk artwork. 🥳

➕ Onvoorspelbaar en spannend.

SpellenTip geeft Angry Raccoons een: ⭐️7/10