Review: HINT Pocket

Pocketversie van het partyspel HINT waarbij de spelers hints geven door middel van praten, tekenen, uitbeelden of neuriën. 🗣️✍️👋🎶

👥 4+ spelers
🎂 15+
🧠 Jonas Resting-Jeppesen
🎲 Asmodee Nederland

Het spel wordt gespeeld in twee teams. In een beurt kiest het actieve team een kaart uit het wiel. Een speler uit het team probeert in 90 seconden hints in één van de spelcategorieën (praten, tekenen, uitbeelden of neuriën) te geven en ervoor te zorgen dat er zoveel mogelijk van de vijf begrippen op het kaartje worden geraden. Ieder correct antwoord levert 1 punt op. Echter, als het verboden woord wordt geraden, verliest het team 2 punten. Als de tijd op is mag het andere team proberen om een begrip te raden dat nog niet genoemd is. Het verboden woord kan voor dit team 2 punten opleveren. Vervolgens wordt het wiel één slag gedraaid. Sommige kaarten kunnen dan in een bonuszone komen te liggen. Het team dat als eerste 20 of meer punten haalt, wint het spel! 🏆

HINT Pocket is een leuk partyspelletje voor tussendoor. De verschillende spelcategorieën en de uiteenlopende onderwerpen zorgen voor een aangename afwisseling. De pocketversie bevat een stuk minder kaarten dan het originele spel. Na een aantal potjes ken je alle begrippen op de kaartjes en kun je het spel niet meer spelen. Dit is jammer, maar gelukkig is de verkoopprijs hierop aangepast. HINT Pocket is perfect om mee te nemen op reis als je fan bent van het originele bordspel. Daarnaast zou je het ook kunnen spelen als je nog niet zeker weet of je het duurdere basisspel wilt aanschaffen. Het spelconcept is namelijk hetzelfde als het basisspel. Wij vinden HINT Pocket erg tof. Het spel is snel uit te leggen, duurt niet te lang en zorgt gegarandeerd voor veel plezier en hilariteit!

➕ Leuk partyspelletje voor tussendoor.

➕ Goedkoop en compact spel.

➕ Gegarandeerd plezier. 🥳