Review: Triominos Conquest

Het klassieke Triominos met een twist! 🔺

⏳ 20-40 min
🎂 6+
🎲 Goliath Games

Alle spelers krijgen een bepaald aantal Triominos-stenen op basis van het aantal spelers en een set domein-dekkers. Om beurten leggen de spelers een van hun stenen aan een steen die al op tafel ligt. Om een steen aan te mogen leggen moeten de getallen in de hoeken van de stenen gelijk zijn. Na het leggen van een steen pakt de actieve speler een nieuwe steen uit het aanbod en voegt deze toe aan de voorraad. Als een speler geen enkele steen kan aanleggen moet de speler een beurt overslaan. Wanneer na het toevoegen van een steen een vorm wordt gemaakt van een domein-dekker mag de actieve speler dit gebied claimen door er een domein-dekker op te plaatsen. Maakt een speler na het plaatsen van een steen een grotere vorm waar een kleinere domein-dekker op ligt, dan mag de speler dit gebied overmeesteren. De kleinere domein-dekker gaat in dit geval terug naar de eigenaar. Het spel eindigt als alle stenen zijn gespeeld of als een speler alle domein-dekkers heeft geplaatst. De spelers tellen alle cijfers op de stenen onder hun domein-dekkers. De speler met de meeste punten wint het spel! 🏆

Triominos Conquest is een variant op het bekende Triominos. De kwaliteit van het spelmateriaal, zoals de stenen en domein-dekkers, is heel hoog. Het idee om specifieke vormen met de stenen te maken en vervolgens deze gebieden te claimen met een domein-dekker is erg leuk gevonden. Wat ons betreft maakt dit het spel een stuk interessanter. Vooral als je grotere vormen zoals de Triohex wilt voltooien heb je specifieke stenen nodig. Je zult vaak geluk moeten hebben dat je de juiste stenen trekt. Echter kan het ook mogelijk zijn dat de benodigde stenen er helemaal niet zijn, waardoor het onmogelijk wordt om zulke grote gebieden te veroveren. Dit is iets om rekening mee te houden tijdens het spelen, je wilt je namelijk niet volledig focussen op bepaalde gebieden. Tijdens het spelen viel het ons op dat de spelregels niet volledig zijn. Een vraag waar we geen antwoord op konden vinden was bijvoorbeeld: wat moet je doen als je geen steen kunt aanleggen? De missende spelregels zijn slordig, maar gelukkig kon Goliath Games deze vraag snel beantwoorden. Het antwoord op de vraag lees je in de korte speluitleg hierboven. Ondanks de hoge geluksfactor vinden we Triominos Conquest een prima spel. Het spelconcept is heel eenvoudig waardoor je het snel kunt spelen met nieuwe spelers.

➕ De domein-dekkers zijn een leuke toevoeging die het spel interessanter maken. 👍

➕ Hoge kwaliteit spelmateriaal.

SpellenTip geeft Triominos Conquest een: ⭐️7/10