Review: Genius Star

Rol de dobbelstenen, plaats de 7 blokkers en vul het spelbord met alle puzzelstukken voordat je tegenstander dat doet. 🆚

👥 1-2 spelers
🎂 8+
🎲 SmartGames

Beide spelers starten het spel in het starter-level. Voordat een nieuwe ronde start worden alle dobbelstenen gerold. De spelers plaatsen de 7 blokkers in de vakjes die overeenkomen met de nummers op de dobbelstenen. Vervolgens start de ronde en proberen beide spelers alle vakjes van hun spelbord te vullen met de 11 puzzelstukken. De speler die als eerste alle puzzelstukken heeft geplaatst, wint de ronde en begint de volgende ronde in een hoger level. Naarmate de levels toenemen mogen bepaalde stukken niet meer naast elkaar worden geplaatst. Deze stukken zijn te herkennen aan de witte markeringen. De speler die als eerste het wizard-level weet te voltooien, wint het spel! 🏆

Genius Star is een leuk puzzelspel van SmartGames dat je solo of met 2 spelers kunt spelen. Als je het spel alleen speelt draait het spel vooral om het testen van je inzicht. Het unieke aan Genius Star is echter dat je het met twee personen kunt spelen als een echte battle. Naast inzicht heb je dan ook snelheid nodig om je tegenstander te kunnen verslaan. We vinden Genius Star bijzonder knap ontworpen. Waar je de blokkers ook plaatst, alle puzzelstukken zullen altijd passen op het spelbord. Je gebruikt dobbelstenen om te bepalen waar de blokkers geplaatst moeten worden. Het gebruik van dobbelstenen vinden wij erg goed gevonden. Op deze manier krijg je altijd een andere startopstelling, waardoor geen enkele ronde hetzelfde is. Volgens de doos zijn er meer dan 160.000 verschillende combinaties te maken. Genius Star staat dus garant voor urenlang speelplezier!

➕ Leuk puzzelspel met een hele hoge herspeelbaarheid.

➕ Met 2 personen is Genius Star een echte battle waarbij je je inzicht en snelheid test.  🔥

SpellenTip geeft Genius Star een: ⭐️7.5/10