Review: Cards vs Gravity

Balanceer kaarten op een fles zonder dat er kaarten vallen in dit snelle partyspel.

👥 2+ spelers
⏳ 10 min
🎂 6+
🧠 Steve Howe

Voordat het spel begint wordt de magnetische schijf bevestigd aan een fles met behulp van de flessenkurk. De spelers zijn met de klok mee aan de beurt. De actieve speler pakt de bovenste kaart van de stapel en steekt deze in een opening van de schijf of een kaart van dezelfde kleur. Het is ook toegestaan om kaarten aan een hoek van een andere kaart te hangen. Een meerkleurige joker mag worden bevestigd aan een kaart naar keuze en neemt vervolgens de kleur van die kaart aan. Een bevestigde kaart mag uitsluitend de kaart raken waaraan deze hangt of wordt ingestoken. Als een kaart een andere kaart of de schijf raakt, dan is de actie ongeldig. Telkens wanneer kaarten vallen, krijgt de actieve speler strafpunten gelijk aan het aantal gevallen kaarten. Lukt het de spelers om alle 20 kaarten op de fles te krijgen, dan kiest telkens de speler rechts van de actieve speler een kaart die de actieve speler moet verplaatsen. De kleuren van de kaarten hoeven in deze situatie niet meer overeen te komen. Het spel eindigt als alle kaarten van de fles vallen. De speler met de minste strafpunten wint het spel! 🏆

Cards vs Gravity is een leuk spel voor feestjes waar je alleen nog een leeg (bier)flesje voor nodig hebt. Het spel bestaat uit een plastic flessenkurk die je in een fles kunt drukken. Op de magnetische bovenkant van de kurk kan de metalen schijf worden bevestigd. Het leuke aan Cards vs Gravity is dat het steeds moeilijker wordt om een evenwicht te vinden naarmate er meer kaarten aan de schijf zijn bevestigd. Bovendien zorgt de niet al te sterke magneet in de kurk ervoor dat de schijf soms onverwacht kan draaien. Dit maakt het spel spannend van begin tot eind. Het spelmateriaal is van goede kwaliteit en volledig waterdicht: de kaarten zijn bijvoorbeeld van plastic. Hoewel het niet specifiek wordt benoemd in de spelregels, is Cards vs Gravity natuurlijk zeer geschikt als drankspel. Wat ons betreft is Cards vs Gravity een prima spelletje dat precies doet wat het beloofd. Het spel is niet heel bijzonder, maar zeker wel vermakelijk in de juiste groep.

➕ Vermakelijk partyspel voor grote groepen.
➕ Moeilijker dan je denkt, want de magnetische schijf kan soms onverwacht draaien.

SpellenTip geeft Cards vs Gravity een: ⭐️7/10