Review: Het Jachtseizoen

In dit spel, gebaseerd op de YouTube-serie ‘Het Jachtseizoen’ van StukTV, moet de voortvluchtige uit handen blijven van het team van jagers.

👥 2-4 spelers
🎂 10+
🧠 René Groen
🎲 Just Entertainment

Eén speler de voortvluchtige, alle andere spelers zijn onderdeel van het jachtteam. Het jachtteam krijgt het grote spelbord met de kaart van Nederland. Ze mogen hun bus door het hele land verplaatsen. Daarnaast krijgt het team nog 2 jagerpionnen tot hun beschikking die alleen met actiekaarten kunnen worden verplaatst. De voortvluchtige stippelt zijn route uit op het whiteboard. Zowel de voortvluchtige als het jachtteam mogen per ronde 5 acties uitvoeren. De jagers kunnen actiekaarten spelen om de voortvluchtige sneller in de boeien te slaan. Echter heeft de voortvluchtige speciale eenmalige acties, zoals de offline button, om uit handen te blijven het het jachtteam. Als de voortvluchtige na 25 rondes nog niet is gepakt, wint de voortvluchtige. Als het jachtteam binnen 25 rondes op dezelfde locatie staat als de voortvluchtige, wint het jachtteam! 🏆

Het Jachtseizoen is een goede vertaling van de serie naar een bordspel. Fans van de serie zullen elementen als de StukTV-bus, drone en helikopter zeker herkennen. Het bijzondere van dit spel is dat de voortvluchtige en het jachtteam tegelijkertijd en (het liefst) in een andere ruimte spelen. De voortvluchtige mag namelijk niet weten welke plannen het jachtteam heeft. Daarnaast mogen de jagers niet weten waar de voortvluchtige zich naar toe beweegt. Beide teams spelen dus met een ander doel, toch hebben zowel de voortvluchtige als de jagers nagenoeg gelijke kansen om het spel te winnen. De spelregels zijn eenvoudig, maar de spelers worden genoeg uitgedaagd om tactische keuzes te maken. Dit alles maakt Het Jachtseizoen tot een leuk en origineel spel dat zeker aan te raden is voor iedereen die de YouTube-serie thuis wilt beleven!

➕ Leuk en origineel spelconcept.
➕ De spelers worden uitgedaagd om slimme keuzes te maken.

Spellentip geeft Het Jachtseizoen een: ⭐️ 7/10