Review: Similo - Historie

Een coöperatief deductiespel waarin de tipgever aan de andere spelers duidelijk moet maken welk van de 12 kaarten de juiste is.

👥 2-8 spelers
⏳ 10 min
🎂 7+
🧠 Hjalmar Hach, Pierluca Zizzi, Martino Chiacchiera

Over het spel
Het spel wordt gespeeld met één tipgever en één of meerdere raders. De tipgever trekt een kaart van de stapel en bekijkt het karakter. De geheime kaart wordt samen met 11 andere kaarten open op tafel gelegd. De tipgever trekt 5 kaarten van de trekstapel en moet in elke ronde een van deze kaarten spelen. Als de kaart verticaal wordt gespeeld betekent dit dat het karakter op de kaart iets gemeen heeft met het geheime karakter. Als de kaart horizontaal wordt gespeeld betekent dit dat het karakter verschilt met het geheime karakter. De raders moeten elke ronde enkele kaarten verwijderen. Als het de raders na 5 rondes lukt om het geheime karakter aan te wijzen, winnen ze het spel! 🏆

Similo is een simpel kaartspelletje voor het hele gezin. De regels zijn snel uitgelegd waardoor je meteen kunt beginnen met spelen. Het spel is coöperatief, de raders zullen namelijk samen moeten beslissen welke kaarten ze verwijderen. Hierbij moeten ze oppassen dat ze niet het geheime karakter kiezen. Het is leuk om te zien dat verschillende personen andere verbanden zien tussen kaarten. Dit maakt het steeds moeilijker om kaarten te verwijderen. Op iedere kaart staat informatie over het karakter, dit is erg handig als je het karakter niet kent. Het spel kan nog uitdagender worden gemaakt door meerdere edities, zoals sprookjes, dieren of mythen, te combineren. Similo is compact en daardoor perfect om bijvoorbeeld mee te nemen op vakantie of om te spelen tijdens een picknick.

➕ Leuk en simpel spelletje voor het hele gezin.
➕ Te combineren met andere edities voor nog meer uitdaging en spelplezier.

Spellentip geeft Similo - Historie een ⭐️ 7/10