Een tactisch spel waarin je als rijke handelaar zo veel mogelijk edelstenen probeert te verzamelen om ontwikkelingskaarten mee te kopen.

👥 2-4 spelers
🎂 10+
🧠 Marc André

In een spelbeurt mag een speler 1 van de 3 acties uitvoeren, namelijk: edelsteenfiches pakken, een ontwikkelingskaart kopen of een ontwikkelingskaart reserveren. Ontwikkelingskaarten zijn verdeeld in 3 niveaus. van ieder niveau liggen 4 kaarten open op tafel. Alle spelers kunnen deze kaarten kopen of reserveren. Om een kaart te kopen betaal je het aantal edelstenen dat op de kaart staat. Ontwikkelingskaarten leveren bonussen op waarmee je nieuwe kaarten kunt kopen en kunnen prestigepunten bevatten. Als een speler het vereiste aantal bonussen van een edele bezit ontvangt de speler 3 prestigepunten van de edele. De speler die als eerst 15 prestigepunten heeft verzameld, wint het spel! 🏆

Splendor ziet er op het eerste gezicht misschien ingewikkeld uit, maar laat je daar niet door afschrikken. Het spel is namelijk erg eenvoudig en kan binnen enkele minuten worden uitgelegd aan nieuwe spelers. In Splendor probeer je zoveel mogelijk edelsteenfiches te verzamelen om ontwikkelingskaarten mee te kopen. De voorraad edelstenen is echter niet groot waardoor een andere speler de laatste edelsteen van een bepaalde kleur kan pakken voordat jij daar de kans voor hebt gekregen. Hierdoor zul je soms je plannen moeten wijzigen. Alleen met de juiste tactiek kun je dit spel winnen: kies je namelijk voor de ontwikkelingskaarten met het laagste niveau, of ga je toch voor de ontwikkelingskaarten van niveau 2 of 3? Omdat elke speler in een spelbeurt maar keuze heeft uit 3 acties, speelt het spel erg vlot. Daarnaast heeft het spel een hoge interactie. Wij vinden Splendor een erg leuk spel. De spelregels zijn eenvoudig, maar toch is het spel uitdagend genoeg. Een aanrader!

➕ Eenvoudige spelregels.
➕ Uitdagend spel vol tactiek.

Spellentip geeft Splendor een: ⭐️ 7.5/10