Review: Ticket To Ride Europe

Het klassieke bordspel waarin je op een grote kaart van Europa zoveel mogelijk treinverbindingen probeert te maken.

👥 2-5 spelers
🎂 8+
🧠 Alan R. Moon

In Ticket to Ride claimen alle spelers treinverbindingen met behulp van treintjes op het speelbord, om zo tickets te voltooien. Om treintjes te kunnen plaatsen dient de speler alle benodigde kaarten voor een route te hebben verzameld. Voor veerboten moeten er één of meerdere locomotiefkaarten (jokers) worden betaald. Voor tunnels moeten soms extra kaarten worden betaald wanneer een speler er treintjes op wilt plaatsen. Wie voltooit de meeste tickets en wie verdient bonuspunten voor de langste onderbroken route? De speler met de meeste punten wint het spel! 🏆

Ticket to Ride Europe is in vele huishoudens een grote favoriet. Het spel heeft eenvoudige regels en speelt heel vlot. Met 4 of 5 spelers is deze Europese versie het leukst, omdat je elkaar dan goed in de weg kunt zitten. Dit maakt het spel uitdagend en het komt hiermee het best tot zijn recht. Als je op zoek bent naar een Ticket to Ride spel voor minder spelers, dan zijn andere versies misschien meer geschikt. Een groot voordeel van Ticket to Ride is dat het spel snel is klaargezet. Het enorme speelbord en de kaarten zijn mooi vormgegeven en zijn van goede kwaliteit. Als je dit spel vaker speelt zul je na een tijdje merken dat je de tickets (vooral de lange routes) gaat herkennen. Dit kan het spelplezier verminderen, maar gelukkig is er ook een uitbreiding beschikbaar met nog veel meer routes. Wij vinden Ticket to Ride Europe een leuk spel dat écht niet mag ontbreken in je spelletjeskast!

We hebben een artikel geschreven met een overzicht van alle (!) basisspellen, uitbreidingen, opzichzelfstaande edities en kleine spellen van Ticket to Ride. Lees het artikel hier.

➕ Eenvoudig en vlot bordspel.
➕ Met 4 of 5 spelers het leukst, omdat je elkaar dan kunt dwarsbomen.