Een vlot kaartspel met als doel: Leg Alle Minpunten Af, ofwel: L.A.M.A. 🌈

👥 2-6 spelers
🎂 8+
🧠 Reiner Knizia

Over het spel
In L.A.M.A. spelen de spelers met de klok mee een kaart. Het spel bevat kaarten met cijfers 1 t/m 6 en de lama-kaart. Een speler mag alleen een kaart spelen met dezelfde waarde of één waarde hoger dan de afgelegde kaart, waarbij de lamakaart na de zes volgt. Op een zes mag dus alleen een zes of een lama-kaart worden gespeeld. Op de lamakaart mag vervolgens alleen een lama-kaart of een één worden gespeeld, enz. Als een speler geen kaart kan leggen moet de speler passen of een kaart van de trekstapel trekken. Als een speler al zijn kaarten heeft afgelegd of iedereen heeft gepast, eindigt de ronde en worden de minpunten (in de vorm van fiches) uitgedeeld. Vervolgens start een nieuwe ronde. Het spel eindigt als een speler 40 of meer minpunten heeft. De speler die dan de minste minpunten heeft, wint het spel! 🏆

L.A.M.A. is een vlot kaartspelletje met eenvoudige regels dat zeer geschikt is om te spelen met kinderen. Het heeft een redelijk hoge geluksfactor, maar dit vinden we in dit spel niet storend. Een leuk element van dit spel is dat de winnaar van een ronde een fiche mag afleggen. Zwarte fiches zijn 10 minpunten waard en als een speler zo'n fiche mag afleggen kan de tussenstand plotseling helemaal veranderen. Deze onvoorspelbaarheid maakt L.A.M.A. erg leuk, maar soms ook wel een beetje frustrerend. Wij vinden L.A.M.A, een leuk spelletje voor tussendoor. Het is geen tactisch spel, maar dat is natuurlijk ook niet altijd nodig. L.A.M.A. is zeker een tip als je op zoek bent naar een spelletje voor (jonge) kinderen én volwassenen!

➕ Vlot en eenvoudig kaartspelletje voor het hele gezin.
➕ Onvoorspelbaar tot de laatste ronde: iedereen kan winnen.

Spellentip geeft L.A.M.A. een ⭐️ 6.5/10