Review: Hunters of the Lost Creatures

Een leuk kaartspel waarin de spelers een zo groot mogelijk park vol vreemde wezens proberen te creëren. 🧿

👥 2-4 spelers
🎲 Hunters of The Lost Creatures

Alle spelers krijgen jagers in elk van de vier kleuren (leefgebieden). Voor ieder leefgebied wordt de bovenste kaart open op tafel gelegd. De spelers kiezen tegelijkertijd een jager, waarmee ze de kaart (meestal een wezen) uit dat leefgebied mogen pakken. De kaart mag alleen worden gepakt als niemand anders dezelfde jager heeft gespeeld. Als meerdere spelers een jager van dezelfde kleur hebben gespeeld mag niemand de kaart pakken. Als alle spelers dezelfde jager hebben gespeeld wordt het wezen verjaagd en wordt de kaart uit het spel verwijderd. De spelers proberen voor elke leefomgeving een wildpark te creëren. Met speciale kaarten kunnen kaarten van spelers worden verwisseld of zelfs worden gestolen. De speler die met combinaties van kaarten de meeste punten heeft verdient, wint het spel! 🏆

Hunters of the Lost Creatures is een leuk en vlot kaartspelletje voor tussendoor. De spelregels zijn eenvoudig en het spel is daardoor geschikt voor jong en oud. Het artwork is heel tof. De wezens op de kaarten zijn uniek en grappig en elk wezen heeft een naam met een leuke woordspeling. Het spel heeft een vrij hoge geluksfactor en de tactische keuzes die gemaakt kunnen worden zijn beperkt. Echter vinden wij dat in dit spel niet storend. Een groot pluspunt is het feit dat alle spelers tegelijk een kaart spelen. Het zal dus niet voorkomen dat je op een medespeler moet wachten omdat hij of zij nog een tactiek aan het bepalen is. Het kaartspel is vooral geschikt als een snel spelletje voor tussendoor of als filler tijdens een spelletjesavond. Ondanks dat het spel er grappig en vrolijk uit ziet, zijn er toch genoeg mogelijkheden om andere spelers dwars te zitten. Wij hebben ons erg vermaakt tijdens het spelen van Hunters of the Lost Creatures, het is een aanrader voor bijvoorbeeld gezinnen met jongere kinderen of voor iedereen die op zoek is naar een mooi en vlot kaartspelletje.

➕ Vlot kaartspel met mooi artwork.
➕ Iedereen speelt tegelijk, je hoeft dus nooit op medespelers te wachten.

SpellenTip geeft Hunters of the Lost Creatures een: ⭐️7.5/10