Review: Imploding Kittens

Uitbreiding voor het partyspel Exploding Kittens met nieuwe actiekaarten en een Imploding Kitten waardoor het spel gespeeld kan worden met 6 personen.

Lees hier onze review van Exploding Kittens.

👥 2-6 spelers
🎂 7+
🧠 The Oatmeal

Imploding Kittens bevat vijf nieuwe soorten actiekaarten, namelijk: Draw from the Bottom, Alter the Future, Targeted Attack, Feral Cat en Reverse. Doordat de spelrichting met behulp van de Reverse kaart steeds wordt veranderd, kan er verwarring ontstaan. Daar hebben de makers iets op bedacht: de ’Cone of Shame’. Als een speler niet meer weet wat de spelrichting is, moet de speler de Cone of Shame dragen. Hier staat een grote pijl die de de spelrichting aangeeft. De belangrijkste kaart uit deze uitbreiding is de Imploding Kitten. De eerste keer dat de Imploding Kitten wordt getrokken, mag deze met de illustratie naar boven terug in de trekstapel worden gestopt. Hierna heeft de kaart dezelfde regels als de Exploding Kitten. 🏆

Imploding Kittens is een toffe uitbreiding voor Exploding Kittens. De nieuwe actiekaarten maken het spel leuker en inmiddels vinden wij deze zelfs onmisbaar. De Cone of Shame is een leuke gimmick, maar wij spelen er zelf nooit mee. Het grote voordeel van de Imploding Kitten is dat het spel door toevoeging van deze kaart kan worden worden gespeeld met een extra speler. In het geval van Exploding Kittens is dat zeker gewenst omdat een partyspel altijd leuker is met meer personen. Als je overigens het spel met nóg meer spelers wilt spelen is Exploding Kittens Party Pack het kopen waard. Deze versie kan met 2-10 spelers worden gespeeld en bevat ook enkele actiekaarten uit Imploding Kittens. Als je echter Exploding Kittens met een kleiner gezelschap speelt en toe bent aan vernieuwing, dan ga je veel plezier hebben aan Imploding Kittens!

➕ Toffe uitbreiding voor Exploding Kittens.
➕ Dankzij deze uitbreiding is het spel te spelen met 6 in plaats van 5 personen.

Spellentip geeft Imploding Kittens een: ⭐️ 7/10