Review: Pandemic Hot Zone Europa

Een kleinere en kortere versie van Pandemic waarin je met je team drie gevaarlijke ziektes moet bestrijden. 🧪

👥 2-4 spelers
🎂 8+
🧠 Matt Leacock & Tom Lehmann

Pandemic Hot Zone Europa is een kortere variant van Pandemic. In dit spel zijn er niet vier, maar drie ziektes waarvoor je een medicijn hoeft te ontwikkelen. Om een medicijn te ontdekken heb je maar vier kaarten nodig, vergeleken met het originele spel waarin je vijf kaarten nodig hebt. Daarnaast zijn de spelcomponenten kleiner en is er maar één onderzoeksstation. Na iedere beurt worden nieuwe steden geïnfecteerd, en zullen de ziektes zich verspreiden over het spelbord. Jij en je medespelers moeten de ziektes bestrijden en medicijnen ontdekken. Als jullie er op tijd voor kunnen zorgen dat alle medicijnen worden ontdekt, winnen jullie het spel! 🏆

Pandemic Hot Zone Europa voelt als een reisversie van het originele Pandemic. Alles is kleiner, maar toch speelt het nog steeds hetzelfde als het origineel. De toevoeging van mutatiekaarten maakt het spel net weer anders en uitdagender dan wanneer je zonder speelt. Als je al in het bezit bent van Pandemic dan is dit spel alleen aan te raden als je de speelduur van Pandemic te lang vindt. Als je het origineel nog niet hebt dan is Hot Zone zeker het overwegen waard. Het spel is namelijk goedkoper, maar het heeft wel nog altijd dezelfde look & feel als Pandemic, met de mutatiekaarten als extraatje. Pandemic Hot Zone Europa is ook te combineren met Pandemic Hot Zone Noord Amerika. Echter is het spel dan weer groter, en dat lijkt ons niet helemaal het doel van deze edities.

➕ Het bekende spel, maar dan kleiner en met een kortere speelduur.
➕ Bevat mutatiekaarten om het spel moeilijker te maken.
➕ Te combineren met Pandemic Hot Zone Noord Amerika.