Review: Explorers

Een vlot en eenvoudig Flip & Write spel met oneindig veel mogelijkheden.

Nieuwgierig naar de spelcomponenten? Bekijk hier onze unboxing!

🎂 8+
🧠 Phil Walker-Harding
🎲 Ravensburger

In Explorers starten alle spelers met dezelfde plattegrond op hun spelersbordje. De actieve speler trekt de bovenste tegel van de stapel en kiest één van de twee gebieden (kleuren) op de tegel. In dit gebied mag de speler drie vakjes aankruisen. De passieve spelers mogen vervolgens drie vakjes aankruisen van de andere kleur óf twee vakjes van dezelfde kleur als de actieve speler. Door kruisjes te zetten kunnen er onder andere sleutels, voedsel, en diamanten worden verzameld. Deze items zijn punten waard. Als alle tegels op zijn worden de punten voor het voedsel en de diamanten geteld. Vervolgens start een nieuwe ronde. De speler die na vier rondes de meeste punten heeft verdient, wint het spel! 🏆

Explorers is een leuke toevoeging aan het grote assortiment Flip & Write spellen. Het spel heeft een zeer hoge herspeelbaarheid. Het spelersbordje bestaat namelijk uit verschillende tegels, waarmee de plattegrond elke keer weer anders kan worden ingedeeld. Daarnaast kan er worden gespeeld met de extra variant 'prestaties' of de expert-variant. Dit maakt het spel geschikt voor zowel ervaren als onervaren spelers. Niemand hoeft op zijn beurt te wachten omdat de passieve spelers kruisjes mogen zetten als ze niet aan de beurt zijn. Er zijn veel manieren om punten te verdienen, en daardoor zijn er verschillende tactieken mogelijk. Toch blijft het spel elke keer weer spannend tot het einde en is het elke keer de grote vraag wie er met de winst vandoor gaat. De spelregels bevatten daarnaast een solo-variant, waarmee je jezelf kunt uitdagen om een zo hoog mogelijke score te behalen. Explorers is een tof spel met oneindig veel mogelijkheden, en daardoor absoluut een aanrader als kort spelletje voor tussendoor!

➕ Eenvoudig en vlot spel voor tussendoor.
➕ Oneindig veel variaties mogelijk en daardoor een zeer hoge herspeelbaarheid.
➕ Inclusief expert en solo variant.