Review: King of Tokyo Dark Edition

Speciale editie van het populaire King of Tokyo met nieuw en duister artwork, verbeterd spelmateriaal en een nieuw spelonderdeel: de razernijmeter. 💯

Deze review is tot stand gekomen in samenwerking met Meeples Bordspellen, een webshop en spellenwinkel in Dronten met meer dan 1500 (!) spellen. 🤩

👥 2-6 spelers
🎂 8+
🧠 Richard Garfield
🎲 Asmodee

In King of Tokyo Dark Edition gaan de spelers de strijd met elkaar aan om King of Tokyo te worden. In een spelbeurt mag er drie keer met de dobbelstenen worden gegooid. Hiermee kan een speler overwinningspunten, levens en energie verdienen of andere spelers aanvallen. De speler in Tokyo valt alle andere spelers aan. De spelers buiten Tokyo vallen de speler in Tokyo aan. Het monster in Tokyo is dus een groter doelwit, maar verdient wel sneller overwinningspunten. Met energiestenen kunnen krachtkaarten worden gekocht waarmee sterkere acties kunnen worden uitgevoerd. De speler die als eerste 20 overwinningspunten heeft verzameld óf alle andere spelers heeft verslagen, wint het spel! 🏆

Misschien ken je King of Tokyo wel als het spel met het kleurrijke artwork. Daar is in deze Dark Edition niets meer van over. De monsters, het Tokyo bord en de krachtkaarten hebben allemaal nieuw duister artwork gekregen. Het speelmateriaal is van zeer goede kwaliteit. De energiestenen hebben nu zelfs de vorm van een bliksemschicht. Heel tof! Het nieuwe onderdeel, de razernijmeter, brengt de razernijtegels in het spel. Als een speler 1 of 2 overwinningspunten verzameld (doordat hij/zij drie keer een 1 of 2 heeft gegooid) mag de speler respectievelijk 2 of 1 stappen vooruit op de razernijmeter. Wanneer een speler 3, 6 en 10 razernijpunten heeft verzameld mag deze een razernijtegel kiezen uit de voorraad. Deze tegels geven, net als de krachtkaarten, leuke voordelen. Het originele King of Tokyo vonden we al leuk. Maar de extra’s in deze editie maken het spel nog nét iets leuker. Het is een tof spel met eenvoudige spelregels, en daardoor perfect voor een gezellige spellenavond. Ben je nog aan het twijfelen welke versie van King of Tokyo je wilt kopen? Ga dan zeker voor King of Tokyo Dark Edition!

Deze Dark Edition bevat leuke extra’s die het spel net iets leuker maken.

Door de razernijmeter wordt het verdienen van 1 of 2 overwinningspunten interessanter.

Spellentip geeft King of Tokyo Dark Edition een: ⭐️ 7.5/10