Review: Dobbel Vouwen

Roll & Write met een leuke twist en scorevellen in vier verschillende levels. 😃🐧👽👨🏼‍🔬

🎂 8+
🧠 Klaus-Jürgen Wrede & Ralph Querfurth

Iedere speler krijgt een scorevel. Het is de bedoeling om alle 5 doelsymbolen aan te kruisen. Echter staan 4 van deze doelsymbolen op de achterkant van het scorevel. Door hoeken van het scorevel om te vouwen worden de doelsymbolen zichtbaar. In een beurt gooit de actieve speler met de dobbelstenen en kiest er één uit. De speler tekent het aantal kruisjes dat op de dobbelsteen staat in een rij op het scorevel, en moet beginnen bij een start-einde punt. Het laatst geplaatste kruisje wordt een nieuw start-einde punt. De passieve spelers mogen de andere dobbelsteen gebruiken. Als alle smileys van een klein of groot vierkant zijn aangekruist mag respectievelijk de kleine of grote hoek worden omgevouwen. Als een grote hoek wordt omgevouwen krijgt de speler een boekbonus. De speler die als eerst alle hoeken heeft omgevouwen én alle doelsymbolen heeft aangekruist en verbonden wint het spel! 🏆

Na onder andere Clever, Keer op Keer en Chili Dice is Dobbel Vouwen weer een nieuw dobbelspelletje in de grote Roll & Write collectie van 999 Games. Het unieke van Dobbel Vouwen is dat het scorevel op een andere manier wordt gebruikt dan bij andere dobbelspellen. Door de toevoeging van het vouwen is dit spel erg origineel. De spelregels zijn eenvoudig en daardoor kun je snel beginnen met spelen. Het scoreblok bevat scorevellen in vier verschillende levels. Level 2 t/m 4 bevatten enkele extra regels die het spel uitdagender maken. Dit een erg leuke toevoeging die de herspeelbaarheid en toegankelijheid vergroten. Alle levels zijn ook nog eens solo te spelen met de speciale regels op de laatste pagina van de spelregels. Dobbel Vouwen is een leuk en snel dobbelspelletje, perfect voor tussendoor of bijvoorbeeld om mee te nemen op vakantie!

Leuk, origineel en snel dobbelspelletje. 🎲

Met 4 verschillende levels voor meer variatie en uitdaging.

Inclusief solo-variant.