Hilarisch reactiespel waarbij alles draait om snelheid. ⏩

👥 2-4 spelers (of 12 spelers met Ligretto Blauw en Ligretto Groen)
⏳ 10 min
🎂 8+
🧠 Michael Michaels

Alle spelers krijgen een eigen set kaarten. Met 10 kaarten wordt de ligrettostapel gevormd. Naast de ligrettostapel worden nog enkele open kaarten neergelegd. De overige kaarten zijn de (gedekte) handkaarten. Tijdens het spel moeten de spelers zo snel mogelijk hun kaarten van de ligrettostapel kwijt zien te raken door in het midden van de tafel stapels van kaarten te maken. Elke stapel begint met een 1, waar vervolgens een 2 van dezelfde kleur op moet worden gelegd, daarna een 3, etc. De spelers mogen naast de kaarten uit de ligrettostapel of de open kaarten ook de gedekte handkaarten spelen door steeds 3 kaarten open op tafel te leggen zodat alleen de bovenste van de 3 zichtbaar wordt. Dit mag worden gedaan totdat er een kaart zichtbaar is die kan worden gespeeld. Het spel eindigt als een speler de laatste kaart van de ligrettostapel heeft gespeeld. Vervolgens worden de gespeelde kaarten van elke speler geteld. De kaarten van de ligrettostapel die niet zijn gespeeld leveren 2 minpunten op. De speler met de meeste punten wint het spel! 🏆

Ligretto is een leuk, grappig en snel spelletje geschikt voor kleine en grote groepen. Het spel wordt uitgegeven in 3 versies, de rode, groene en blauwe variant, die met elkaar gecombineerd kunnen worden om het spel met meer spelers te spelen. De regels zijn eenvoudig en dus kun je snel beginnen met spelen. Om dit spel te kunnen winnen moet je een snel reactievermogen hebben en een goed overzicht hebben van wat er allemaal op tafel gebeurd. Als je Ligretto met meer spelers speelt zul je merken dat de chaos op tafel nog groter wordt: hilarische situaties gegarandeerd! Ligretto is daarom een perfect spel om te spelen tijdens een gezellige en onvergetelijke spelletjesavond.

➕ Grappig spelletje voor een gezellige spelletjesavond.
➕ De potjes zijn kort, waardoor je het vaker achter elkaar zult spelen.

Spellentip geeft Ligretto een: ⭐️7/10