Review: Kuddegedrag

Partyspel met een simpele zwart-wit missie: denk als de kudde en val vooral niet op! 🐄

👥 4-20 spelers
🎂 10+
🧠 Dan Penn & Rich Coombes
🎲 DGTL Detox

Een ronde begint met een willekeurige vraag, zoals "Wat is de beste naam voor een koe?", "Wat is de slechtste fastfoodketen?", "Liever robotarmen of robotbenen?" of: "Wat is de handigste app op je telefoon?". Iedereen schrijft een antwoord op, waarna de spelers een voor een hun antwoorden onthullen. Hierna worden de antwoorden geteld om erachter te komen welk antwoord het meest is gegeven. Alle spelers die het populairste antwoord hebben gegeven, ontvangen een koefiche van 1 punt. Als er een speler is die als enige een ander antwoord heeft gegeven dan de rest van de spelers, krijgt deze als straf de roze koe. De punten van de eigenaar van de roze koe zijn niets waard, totdat de roze koe mag worden doorgegeven aan een andere speler. De speler die als eerste 8 punten heeft verzameld, en niet de roze koe in het bezit heeft, wint het spel!🏆

Kuddegedrag is een grappig partyspel voor liefhebbers van bijvoorbeeld What Do You Meme? of Cards Against Humanity. De spelregels zijn heel eenvoudig, zoals bij de meeste partyspellen. Het spel bevat in totaal 160 vragenkaarten met in totaal 320 originele vragen. Iedereen probeert het meest voor de hand liggende antwoord op te schrijven, maar dat is moeilijker dan gedacht! De antwoorden leiden vaak tot hilarische discussies en dat is wat dit spel zo leuk maakt. De roze koe zorgt voor een leuke twist, niemand wil deze namelijk krijgen en hiermee blijft het spel elke keer weer spannend. We hebben helaas wel gemerkt dat Kuddegedrag vooral leuk is in een grote groep. Dat is zeker iets om rekening mee te houden als je dit spel wilt spelen. Echter, als je met een grote groep wilt spelen is Kuddegedrag een echte topper! De kwaliteit van het spel is heel goed, dit valt meteen op als je de bijzondere doos in handen krijgt: de zwarte koeienvlekken op de doos zijn namelijk afgewerkt met een zachte stof. De spelmaterialen zijn verder ook van goede kwaliteit. Het weiland waar de puntenfiches in bewaard kunnen worden en de squishy roze koe maken het spel helemaal af!

Kuddegedrag is één van de winnaars van Speelgoed van het Jaar 2022 in de categorie 'Familiespellen vanaf 10 jaar'. De verkiezing Speelgoed van het Jaar staat voor 'Goed Speelgoed'. Dat is: veilig & getest, origineel & geen namaak, kwalitatief & optimaal speelplezier biedend, zo duurzaam mogelijk en inclusief, want 'Goed Speelgoed' sluit niemand uit.

Tof partyspel dat leidt tot hilarische discussies.

De zwarte koeienvlekken op de doos zijn afgewerkt met een zachte stof en het spel bevat een squishy roze koe. 😍

SpellenTip geeft Kuddegedrag een: ⭐️ 7.5/10