Coöperatief partyspel waarin alleen de beste en origineelste aanwijzingen je medespelers zullen helpen.

👥 3-7 spelers
🎂 8+
🧠 Ludovic Roudy & Bruno Sautter

Het spel wordt gespeeld in 13 rondes. In elke ronde is één speler de actieve speler. De actieve speler neemt zonder te kijken een kaart van de stapel en kiest een getal tussen de 1 en de 5 om het geheime woord te bepalen. De andere spelers schrijven elk een aanwijzing op waarmee de actieve speler het woord kan raden. Wanneer alle spelers iets hebben genoteerd, worden alle identieke aanwijzingen geschrapt. De overgebleven geldige aanwijzingen worden getoond aan de actieve speler. Deze moet vervolgens het geheime woord in 1 poging proberen te raden. Na 13 rondes eindigt het spel, en wordt de score berekend met behulp van de scoretabel. 🏆

Just One is een partyspel met eenvoudige regels. Toch is het spel toch erg uitdagend. Je wordt als speler uitgedaagd om originele hints te geven, maar tegelijkertijd moet je ook niet te moeilijk denken, omdat het dan voor de actieve speler lastig wordt om het geheime woord te raden. Just One is zowel leuk met een kleinere als grotere groep. In een spel met 3 spelers zijn de regels een klein beetje aangepast. De spelers krijgen in een spel met 3 spelers niet één, maar twee houders waar ze aanwijzingen op moeten schrijven. Deze aanpassing maakt het spel ook erg geschikt voor 3 spelers. Just One heeft een hoge herspeelbaarheid, is makkelijk en snel uit te leggen én is erg vermakelijk. Ofwel: alles wat een goed partyspel nodig heeft! Het is erg leuk om een keer niet tégen elkaar, met juist mét elkaar het spel te spelen. Just One is zeker een aanrader voor fans van 30 Seconds en Codenames.

➕ Uitdagend en vermakelijk partyspel met eenvoudige regels.
➕ Leuk in kleine en grote groepen.

Spellentip geeft Just One een: ⭐️ 7.5/10