Handelsspel voor 2 spelers waarin je goederen op de markt verzamelt en verkoopt, om zo rijker te worden dan je tegenstander.

👥 2 spelers
🎂 12+
🧠 Sébastien Pauchon

Aan het begin van een ronde krijgen beide spelers 5 kaarten. Midden op tafel worden 2 willekeurige kaarten van de trekstapel en 3 kamelenkaarten open neergelegd, dit is de markt. Tijdens een beurt heeft een speler twee opties: kaarten nemen van de markt of handkaarten verkopen. Als een speler kiest voor kaarten nemen, zijn er drie opties. De speler kan 1 goederenkaart nemen,  alle kamelenkaarten nemen, of meerdere goederenkaarten nemen in ruil voor hetzelfde aantal kameel- en/of handkaarten. Als een speler goederenkaarten verkoopt legt de speler de kaarten op de aflegstapel, en verdient deze net zoveel overeenkomstige goederenfiches. Als een speler meer dan 3 goederen in één keer verkoopt, mag er ook nog een overeenkomstig bonusfiche worden getrokken. De ronde eindigt als 3 stapels goederenfiches op zijn. De speler met de meeste punten is de winnaar van de ronde verdient een Zegel van Uitmuntendheid. De speler die als eerste 2 zegels heeft verzameld, wint het spel! 🏆

Jaipur is een snel en tactisch spelletje voor 2 spelers. De spelregels zijn heel eenvoudig en dus kun je snel beginnen met spelen. In een beurt heb je altijd de keuze uit kaarten pakken of verkopen. De mogelijke acties zijn dus erg overzichtelijk en dat maakt dat het spel erg vlot speelt. Je moet niet alleen zelf zoveel mogelijk kostbare goederen verzamelen, maar ook je tegenstander in de gaten houden welke goederen deze neemt. Daarnaast kun je er voor kiezen om kamelen te nemen, waardoor je later in het spel in één keer meerdere kaarten uit de markt kan pakken.  Naast het tactische deel bevat Jaipur ook wat geluk. Door deze geluksfactor zul je tijdens het spel soms ook van tactiek moeten veranderen, en juist dat maakt het spel extra leuk, onvoorspelbaar en uitdagend. Niet veel spellen zijn geschikt én leuk voor 2 spelers, maar Jaipur is dat zeker wel! Het is een kleurrijk spel perfect om tussendoor te spelen met een andere spellenliefhebber.

➕ Tactisch en vlot spel voor 2 spelers
➕ Eenvoudige spelregels

Spellentip geeft Jaipur een: ⭐️ 8/10