Review: Draftosaurus

Plaats dino-meeples in verschillende hokken in je park en scoor de meeste punten. 🦕🦖

👥 2-5 spelers
🎂 8+
🧠 Antoine Bauza, Corentin Lebrat, Ludovic Maublanc, Théo Rivière
🎲 Asmodee

Het spel wordt gespeeld in twee rondes. Elke ronde bestaat uit zes beurten. Aan het begin van een ronde nemen alle spelers elk willekeurig zes
dinosaurussen uit de zak en houden deze verstopt in hun handen. In een beurt gooit de actieve speler eerst met de dobbelsteen. Vervolgens kiezen alle spelers gelijktijdig een dinosaurus uit hun hand en plaatsen deze in hun eigen park. Alle spelers, uitgezonderd de actieve speler, moeten tijdens het plaatsen rekening houden met de beperking op de dobbelsteen. Na het plaatsen geven de spelers de overgebleven dinosaurussen in hun hand door aan de speler links van hen. Elk park bestaat uit zes hokken en een rivier, die ieder op een andere manier punten scoren. Het spel eindigt na twee rondes als de spelers 12 dinosaurussen in hun park hebben geplaatst. De speler met de meeste punten wint het spel! 🏆

Draftosaurus is een leuk spel dat op een originele manier gebruik maakt van het 'drafting' mechanisme. In plaats van kaarten zullen telkens dino-meeples rond de tafel worden doorgegeven. Doordat je nooit genoeg meeples hebt om in alle hokken hoge scores te halen, zijn er verschillende tactieken mogelijk. De spelregels zijn heel eenvoudig. Het spel is snel uitgelegd en dus kun je snel beginnen met spelen. De spelersborden bevatten naast de zomerzijde ook een winterzijde, die iets uitdagender is. Ook voor spelers die Draftosaurus al vaker hebben gespeeld is er dus genoeg variatie. Draftosaurus speelt super vlot, bevat voldoende interactie en kan tactisch worden gespeeld. Het is echt een tof spel voor de hele familie!

➕ Leuk spel voor tussendoor.
➕ Verschillende tactieken mogelijk. 🦕

SpellenTip geeft Draftosaurus een: ⭐️7.5/10