Verzamel een diverse collectie van planten en dieren en groei de hoogste bomen in je eigen bloeiende regenwoud. 🌿🐒🌺

👥 1-4 spelers
🎂 8+
🧠 Tim Eisner
🎲 Meeples Bordspellen

Het spel wordt gespeeld in drie rondes (seizoenen). In een beurt bekijkt de actieve speler telkens de eerste stapel gedekte kaarten en beslist om deze kaarten toe te voegen aan het regenwoud. Als de speler de kaarten niet wilt hebben, legt deze de kaarten gedekt terug neer en voegt een nieuwe kaart toe. Vervolgens bekijkt de speler de tweede stapel, enzovoorts. Als de speler ook de derde stapel kaarten niet wilt hebben, moet de speler de bovenste gedekte kaart van de trekstapel open voor zich leggen en zo toevoegen aan het regenwoud. Als de kaarten van een seizoen op zijn, scoren de spelers punten voor onder andere voltooide bomen en sets van planten. Ook wordt de hoogste boom award uitgereikt. Vervolgens start een nieuw seizoen met een nieuwe stapel kaarten. Na drie seizoenen eindigt het spel en vindt de eindtelling plaats, waarin ook punten worden gescoord voor dieren en het grootste woud. De speler met de hoogste score wint het spel!  🏆

Het Woud is een leuk en eenvoudig spel waarin spelers hun eigen regenwoud samenstellen en zorgen voor een ideale balans tussen flora en fauna. Het spel is in de basis geschikt voor twee spelers, maar het bevat ook een variant voor drie en vier spelers en een solovariant. Aangezien je telkens gedekte stapels van kaarten bekijkt en zo kaarten kunt krijgen is geluk een belangrijke factor. Toch kun je dit geluk genoeg sturen, mede door acties van dieren te gebruiken en door te onthouden welke kaarten de stapels bevatten. Soms moet je een stapel pakken om ervoor te zorgen dat je tegenstander niet die ene kaart kan krijgen. Het is dus van belang om je tactiek bij te sturen gedurende het spel. Het Woud bevat leuke mechanismes, waarvan het verzamelen van sets één van de belangrijkste is. Het spel heeft een hoge herspeelbaarheid door de verschillende varianten die zijn toegevoegd. In de Veranderende Seizoenen Variant wordt er elke ronde een kaart getrokken met een nieuwe spelregel die het spel een verrassende wending geeft. Ook is er een variant voor gevorderden waarin een extra stapel met gevorderde kaarten wordt toegevoegd. Door al deze varianten blijft het spel telkens weer interessant. Ten slotte willen we het prachtige artwork van Het Woud nog benoemen. De tekeningen op de kaarten zijn erg mooi en gedetailleerd. Dit maakt Het Woud zeker één van de mooiste spellen in onze collectie.

➕ Hoge herspeelbaarheid door de verschillende spelvarianten. 🌧️☀️

➕ Prachtig artwork.

SpellenTip geeft Het Woud een: ⭐️8/10