Review: De Weerwolven van Wakkerdam - Het Pact

Luxe editie van De Weerwolven van Wakkerdam met het basisspel en de uitbreidingen Volle Maan, Karakters en Het Dorp. 🌕🐺

👥 9-47 spelers
⏳ 40 min
🎂 10+
🧠 Philippe des Pallières & Hervé Marly
🎲 Asmodee Nederland

In dit rollenspel krijgen alle spelers een geheime karakterkaart. De karakters kunnen simpelweg worden verdeeld in burgers en weerwolven. Onder de burgers zijn enkele speciale burgers die tijdens de nachtfase in het geheim een speciale actie kunnen uitvoeren. Het spel wordt geleid door een spelleider. Tijdens de nachtfase sluiten alle spelers de ogen en worden verschillende karakters opgeroepen door de spelleider. Ook de weerwolven zijn in de nacht actief en verslinden telkens een nietsvermoedende burger. In de dagfase wordt de verslonden speler bekend gemaakt, waarna de overige spelers tijdens de dorpsraad de gebeurtenissen van de nacht bespreken. Aan het einde van de dag vindt een stemming plaats en wordt één speler geëlimineerd. Als na enkele rondes alle weerwolven zijn vermoord, winnen de nog levende burgers het spel. Maar... als het de weerwolven lukt om alle burgers te elimineren, zijn zij de winnaars en hebben ze Wakkerdam overgenomen! 🏆

De Weerwolven van Wakkerdam is al jaren ons favoriete partyspel om te spelen in een grote groep. Het is een spel vol discussies, verraad en hilariteit. Het Pact is een speciale verzameling van alles dat ooit is uitgebracht in de serie en daardoor perfect als je meer variatie en spanning wilt toevoegen aan het basisspel. Door nieuwe karakters te introduceren wordt het spel nog leuker en onvoorspelbaarder. De karakters zijn in de spelregels verdeeld in vier categorieën: Weerwolven, Burgers, Dubieuzen en Eenlingen. De Dubieuzen kunnen tijdens het spel wisselen van team of karakter. De Eenlingen hebben een persoonlijk doel en spelen voor zichzelf. Voor de eerste potjes waarin je nieuwe kaarten wilt toevoegen raden we karakters als De Twee Gezusters, Het Toegewijde Dienstmeisje en De Zondebok aan. Later is ook De Fluitspeler een interessant karakter, omdat dit karakter zowel een gevaar vormt voor de burgers als de weerwolven. Het Pact bevat bovendien nog vele andere toffe karakters om te ontdekken. De gebeurteniskaarten uit Volle Maan zijn een erg leuke toevoeging die je ook met minder ervaren spelers makkelijk kunt inzetten. Iedere ronde wordt er een gebeurteniskaart voorgelezen, die een verrassende twist geeft aan het spel. Zo zijn er kaarten die de dorpsstemming veranderen of kaarten die de burgers belangrijke informatie kunnen geven. Wij vinden de gebeurteniskaarten echt fantastisch en spelen niet meer zonder. Het Dorp is een uitbreiding die we vooral aanraden met een groep gevorderde spelers. Bij het spelen van deze uitbreiding krijgen enkele spelers een gebouw en beroep met een permanente of eenmalige eigenschap. Het Dorp maakt het spel ingewikkelder en kun je het beste in een kleinere groep spelen, omdat je in een grote groep het overzicht kan kwijtraken. De Weerwolven van Wakkerdam: Het Pact is een prachtige editie waar we heel blij mee zijn. De kartonnen tegels zijn van goede kwaliteit en veel beter dan de kaarten in het originele spel. Daarnaast bevat het spel twee stoffen zakjes waar je al het spelmateriaal in kunt opbergen. Met alle uitbreidingen in Het Pact kun je De Weerwolven van Wakkerdam op totaal nieuwe manieren beleven. De Weerwolven van Wakkerdam: Het Pact is daardoor een absolute aanrader voor de fans!

Wil je meer informatie over de losse uitbreidingen van De Weerwolven van Wakkerdam? Lees dan ons artikel met een compleet overzicht van alle edities en uitbreidingen van De Weerwolven van Wakkerdam.

➕ Ultieme verzameling van alles dat ooit is uitgebracht in de serie. 🙌

➕ Kartonnen tegels in plaats van kaarten.