Review: Dobble Connect

Reactiespel waarin de spelers kaarten van hun kleur in een rij proberen te verbinden en andere spelers blokkeren door kaarten strategisch aan te leggen. 🔥

👥 2-8 spelers
🎂 8+
🧠 Denis Blanchot & Jacques Cottereau
🎲 Asmodee Nederland

In het spel gaan de spelers op zoek naar het gemeenschappelijke symbool tussen twee kaarten. Op twee willekeurige kaarten is er namelijk altijd maar één symbool hetzelfde. Dobble Connect kan in teams of individueel worden gespeeld. Ieder team (of iedere speler) krijgt een persoonlijke kleurenstapel. Aan het begin van het spel draaien alle spelers de bovenste kaart van hun stapel om en zoeken naar het identieke symbool tussen hun kaart en de startkaart. Wanneer een speler het identieke symbool tussen de persoonlijke kaart en de startkaart ziet, plaatst de speler de kaart langs één van de 6 zijden van de startkaart. Zodra er een nieuwe kaart op tafel is geplaatst, gaan spelers weer op zoek naar het identieke symbool tussen hun kaart en een van de kaarten op tafel. Wanneer een team vier kaarten van dezelfde kleur in een rij heeft geplaatst, wint dit team de ronde. Het team dat als eerste het afgesproken aantal ronden heeft gewonnen, wint het spel! 🏆

Dobble Connect is een toffe variant op het klassieke Dobble. Het spel maakt gebruik van hetzelfde principe als Dobble, maar dan met een twist. Iedereen probeert namelijk vier kaarten van hun kleur in een rij op tafel te leggen. Andere spelers kunnen dit voorkomen door met hun eigen kaarten rijen te blokkeren. Dobble Connect is nog best een lastig spelletje. Je weet dat op iedere combinatie van twee kaarten telkens één symbool identiek is, maar toch is het soms echt een uitdaging om het identieke symbool te vinden. We hebben gemerkt dat je dit spel een aantal keer gespeeld moet hebben om er beter in te worden. Het spel traint je reactievermogen, terwijl je ook in de gaten moet houden hoe ver andere spelers al zijn met het creëren van hun rij kaarten. Wij vinden het leuk dat Dobble Connect zowel in teams als individueel kan worden gespeeld. Als een team een ronde wint, krijgt het team een of meerdere kaarten van alle andere teams die door hun stapel moeten worden geschud. Dit is een goede toevoeging die het spel gebalanceerder maakt. Al met al is Dobble Connect een vermakelijk reactiespel voor jong en oud en zelfs nog leuker dan het origineel.

➕ Dobble met een toffe twist.
➕ Nog leuker dan het origineel. 🤩

SpellenTip geeft Dobble Connect een: ⭐️7.5/10