Review: Sounds Fishy

Partyspel waarin de blauwe kipper en rode haringen antwoord geven op de meest bijzondere vragen. Wie weet het beste de foute antwoorden eruit te vissen? 🎣

👥 4-10 spelers
🎂 10+
🧠 Rob Piesse

Elke ronde is een andere speler de rader. De rader trekt een kaart en leest de vraag voor. Op de achterkant van de kaart staat het antwoord dat alle andere spelers kunnen zien. Deze spelers trekken ieder een gedekte vis. Eén van hen is de echte blauwe kipper, terwijl alle anderen de rode haringen zijn. De rode haringen krijgen kort de tijd om een antwoord op de vraag te bedenken. De rode haringen geven namelijk een verkeerd antwoord. De echte blauwe kipper geeft het juiste antwoord. Het doel van de rader is om één voor één de rode haringen eruit te pikken en als laatste de echte blauwe kipper aan te wijzen. De rode haringen scoren punten als ze niet worden aangewezen voordat de blauwe kipper wordt aangewezen. De blauwe kipper scoort punten als deze wel wordt aangewezen door de rader. De speler die na enkele ronden de meeste punten heeft verzameld wint het spel! 🏆

Sounds Fishy is een fantastisch partyspel om te spelen met familie en vrienden. Het glanzende spelmateriaal is erg mooi en van een hoge kwaliteit. De meeste partyspellen speel je in teams, maar het leuke van Sounds Fishy is dat je het alleen speelt. Hierdoor is het spel net weer iets anders dan andere partyspellen. De vragen in het spel zijn gebaseerd op gekke gebeurtenissen of bijzondere wetten van over de hele wereld. Het zijn feitjes die je meestal niet kunt weten, maar die wel erg leuk zijn om te weten. Spelers worden uitgedaagd om creatief te zijn en een geloofwaardig antwoord te verzinnen. Hier komt ook een portie bluf bij kijken. Juist dat blufelement en de meest vreemde antwoorden die worden verzonnen maken Sounds Fishy tot een hilarisch partyspel. Als rader is het vaak slim om een gok te wagen en door te gaan met het aanwijzen van spelers. Echter kan dit kan ook verkeerd uitpakken. Als de rader namelijk de echte blauwe kipper aanwijst verliest de rader direct alle verzamelde punten van die ronde. Wij vinden dit een leuk onderdeel omdat dit het spel spannend en interessant houdt. Het enige minpunt van Sounds Fishy is het feit dat het spel niet oneindig speelbaar is door het beperkt aantal vragen. Gelukkig gebruik je niet veel kaarten in een spel en kun je veel potjes plezier halen uit Sounds Fishy. Toch hopen we dat 999 Games in de toekomst een uitbreidingsset gaat uitgeven. Wij zijn namelijk nog lang niet uitgevist!

Sounds Fishy staat in onze lijst met leukste partyspellen! Benieuwd naar de hele lijst? Deze vind je hier.

➕ Hilarisch partyspel met toffe vragen.

➕ Het mooie spelmateriaal is van hoge kwaliteit. 😍