Dobbelspel van de maker van Qwixx waarin je de juiste balans tussen kruisjes zetten en de voortgang op je scoreblad probeert te vinden. 🎲

👥 1-6 spelers
🎂 8+
🧠 Steffen & Florian Benndorf
🎲 White Goblin Games

Alle spelers spelen het spel met een ander scoreblad. In een beurt gooit de actieve speler met de 6 dobbelstenen. Als de speler niet tevreden is met de worp mag deze alle dobbelstenen opnieuw gooien. Elke speler mag de 6 dobbelstenen gebruiken om getallen in de overeenkomende kleur op het scoreblad aan te kruisen. De spelers mogen 1 of meer getallen overslaan, maar overgeslagen getallen mogen later niet meer worden aangekruist. De laatste drie getallen in een rij vormen het doelgebied. Spelers mogen pas in het doelgebied kruisjes zetten als er minstens 4 getallen in de rij zijn aangekruist. Als een speler 2 getallen in het doelgebied heeft aangekruist wordt de dobbelsteen in die kleur uit het spel genomen en is deze kleur voor alle spelers gesloten. Het spel eindigt als de derde dobbelsteen uit het spel wordt verwijderd. De spelers ontvangen punten op basis van het aantal kruisjes in elke rij en kolom. De speler met de hoogste score wint het spel! 🏆

Sixto is een nieuw dobbelspel van de maker van het zeer populaire Qwixx. Ook in Sixto zijn alle spelers tegelijk aan de beurt, waardoor je nooit lang op elkaar hoeft te wachten. Hierdoor speelt het lekker vlot, wat het perfect maakt voor tussendoor. De herspeelbaarheid is prima dankzij het scoreblok met 12 verschillende soorten scorebladen. In Sixto speelt geluk een grote rol, zoals dat vaak het geval is bij dobbelspellen. Wij houden persoonlijk van iets meer tactiek en daardoor is Sixto niet helemaal voor ons weggelegd. We denken echter wel dat Sixto een grote groep spelers zal aanspreken. Het spel heeft namelijk heel eenvoudige regels en het lijkt veel op Qwixx, dat misschien wel het meest populaire dobbelspel ooit is. Sixto is niet heel vernieuwend, maar nog steeds vermakelijk. De solo variant vonden wij iets minder geslaagd. We raden het spel dan ook vooral aan met meerdere spelers. Als je fan bent van Qwixx of gewoon houdt van een simpel dobbelspelletje, dan is Sixto zeker het proberen waard!

Speel je graag dobbelspellen? Bekijk dan ook eens onze top 10 dobbelspellen.

➕ Vlot dobbelspelletje van de maker van Qwixx. 🙌

➕ Eenvoudige regels.