Review: The Isle of Cats

Een card-drafting en polyomino bordspel vol kleurrijke katten. 🐈

⏳ 60-90 min
🎂 12+
🧠 Frank West
🎲 Intrafin

In The Isle of Cats proberen de spelers zoveel mogelijk katten te redden door deze op hun boot te plaatsen. Het spel wordt gespeeld in 5 rondes bestaande uit 5 fases. Aan het begin van een ronde worden de velden links en rechts van het eiland gevuld met kattentegels. Alle spelers ontvangen 20 vissen en 7 gedekte kaarten. Elke speler mag 2 kaarten houden en de overgebleven kaarten doorgeven aan de volgende speler. De spelers herhalen dit proces net zolang totdat elke speler 7 kaarten heeft. Alle kaarten die de spelers willen houden moeten worden betaald met visfiches uit de persoonlijke voorraad. In de reddingsfase gaan de spelers katten redden en plaatsen op hun boot. Hierna kunnen de spelers zeldzame vondsten verzamelen, zoals schatten en Oshax-katten. Na 5 rondes eindigt het spel en berekenen de spelers hun score. De spelers verdienen punten voor de verschillende kattenfamilies, zeldzame schatten en leskaarten. Zichtbare ratten en kamers die niet volledig zijn gevuld leveren minpunten op. De speler met de hoogste score wint het spel! 🏆

The Isle of Cats is een uniek en interessant puzzelspel door de combinatie van verschillende mechanismes. We zijn ontzettend blij dat er na enkele jaren eindelijk ook een Nederlandse versie op de markt is gebracht. The Isle of Cats is best uitdagend als je het voor de eerste keer speelt. Dit komt door de vele keuzes die je moet maken. Je zult vanzelf merken dat je ieder potje beter wordt en hogere scores zult halen. Strategie is namelijk heel belangrijk in dit spel. Het verbeteren van je score hebben we als heel verslavend ervaren en daardoor komt The Isle of Cats bij ons nog steeds graag op tafel. Daarnaast is dankzij de vele scoremogelijkheden geen enkel potje hetzelfde. Naast het standaardspel bevat The Isle of Cats ook regels voor een eenvoudige en korte familievariant. Het is erg fijn dat er ook aan de jongere en minder ervaren spelers is gedacht door deze familievariant toe te voegen. De doos is heel stevig en je kunt er goed al het spelmateriaal in opbergen. De kwaliteit van het spelmateriaal is hoog en dat voegt echt iets toe aan de spelbeleving. The Isle of Cats is een fantastisch en kleurrijk bordspel met veel diepgang dat we super graag spelen. Zowel solo als met meerdere spelers is het tof. Een absolute musthave in je spellenkast!

➕ Leuk puzzelspel voor beginners en gevorderden. 💎

➕ Combinatie van verschillende mechanismes maakt het uniek en interessant.

➕ Hoge herspeelbaarheid door de vele mogelijkheden. 🙌