Review: Puzzelmysterie - Het Titanic Complot

Waan jezelf een spion op de Titanic en probeer de ramp met het schip te voorkomen!

👥 1-5 spelers
⏳ 2-4 uur
🎂 13+
🎲 Puzzelmysterie

Het spel speelt zich af in 1912. Je bent een spion aan boord van de Titanic, ingehuurd om een zakenman te schaduwen die voor duistere zaken naar Amerika reist. Terwijl je bezig bent met je onderzoek, vang je uit een van de hutten een deel van een gesprek op, waaruit je kan opmaken dat een groep mensen ervoor wil zorgen dat het schip New York nooit zal bereiken. Je besluit je onderzoek naar de zakenman te laten voor wat het is en stort je meteen op dit complot. Zodra de reizigers de hut hebben verlaten, breek je in en vind je talloze documenten en voorwerpen met versleutelde informatie. Je hebt nog maar enkele uren om uit te zoeken wie hierachter zit en waarom, voordat het schip ten onder zal gaan en het geheim voor altijd verborgen zal blijven. Onderzoek de materialen, ontcijfer de versleutelde boodschappen en ontdek onderlinge verbanden. Als jij de ramp met de Titanic kan voorkomen win je het spel! 🏆

Het Titanic Complot is een leuk mysteriespel met interessante en uitdagende puzzels. Als liefhebbers van escape rooms en mysteriespellen vonden we het erg tof om dit mysterie op te lossen. Je kunt zelf kiezen of je het spel met of zonder tijdslimiet speelt. De puzzels in Het Titanic Complot zijn over het algemeen goed doordacht en bieden voldoende uitdaging. We merkten af en toe dat sommige puzzels wat repetitief waren, waarbij het ontcijferen veel tijd kostte door steeds hetzelfde trucje toe te passen. Dit is een klein minpunt, maar heel storend was het niet. Verhaaltechnisch zit het spel goed in elkaar. Er is duidelijk veel aandacht besteed aan de ontwikkeling van dit mysterie. Er is rekening gehouden met de tijd waarin het zich afspeelt en de historische context van de Titanic komt goed terug in de puzzels. Je krijgt echt het gevoel deel uit te maken het avontuur. We waarderen het altijd wanneer er meer dan alleen papieren onderdelen in de doos zitten, en bij Het Titanic Complot is dat zeker het geval. Toch hadden we gehoopt dat deze objecten een belangrijkere functie zouden hebben bij bepaalde raadsels. De prijs-kwaliteit verhouding vinden we prima. Hoewel de prijs aan de hoge kant is, is het prettig dat het spelmateriaal intact blijft, waardoor je het gemakkelijk kunt doorgeven aan iemand anders die het mysterie wil oplossen. Dit alles maakt Het Titanic Complot tot een mooi spel dat zeker de moeite waard is voor liefhebbers van mysteries en puzzels.

➕ De puzzels zijn over het algemeen goed doordacht en bieden voldoende uitdaging.

➕ Het spelmateriaal blijft intact, waardoor je het gemakkelijk kunt doorgeven.

SpellenTip geeft Puzzelmysterie - Het Titanic Complot een: ⭐️7.5/10