Review: King Fridge

Een grappig kaartspel waar een goed geheugen en snel reactievermogen goed van pas kunnen komen.

👥 2-6 spelers
🎂 7+
🎲 GoatLab Games

Iedere speler krijgt 4 gedekte koelkastkaarten en een allergiekaart. Aan het begin van een ronde mogen alle spelers de onderste 2 koelkastkaarten en de allergiekaart bekijken. Tijdens een spelbeurt mag een speler de bovenste kaart van de trek- of aflegstapel pakken en eventueel verwisselen met een eigen koelkastkaart. Elke koelkastkaart bevat een bepaald aantal strafpunten en soms ook een speciale actie, waarmee je bijvoorbeeld een kanskaart mag pakken of een van je eigen koelkastkaarten mag bekijken. De spelers proberen hun koelkastkaarten met een hoog aantal strafpunten of met hun eigen allergie om te wisselen of tijdens de beurt van andere spelers te dumpen op de aflegstapel. Als een speler denkt het laagste aantal strafpunten te hebben mag deze King Fridge claimen. Alle andere spelers krijgen dan nog één beurt voordat de puntenteling start. De speler die na 3 rondes de minste strafpunten heeft verzameld, wint het spel! 🏆

King Fridge is een leuk kaartspel waarbij je goed moet onthouden welke koelkastkaarten voor je liggen. Tijdens een eigen spelbeurt kun je koelkastkaarten wisselen, maar ook tijdens de beurt van andere spelers moet je goed opletten. Als er namelijk een kaart op de aflegstapel wordt gelegd waarvan je weet dat jij die gesloten voor je hebt liggen, mag je deze zo snel mogelijk op de afgelegde kaart dumpen. Als de kaarten inderdaad hetzelfde zijn én je de eerste bent die de kaart dumpt ben je deze koelkastkaart (en de strafpunten die erop staan) kwijt. De kanskaarten geven extra twists aan het spel, die niet altijd in je voordeel werken. Tijdens het spel moet je goed nadenken en snel reageren, dat vaak tot grappige situaties leidt. De kaarten en het doosje zijn van goede kwaliteit en het artwork op de kaarten is leuk. De combinatie van tactiek en reactievermogen maakt King Fride tot een origineel kaartspel, dat erg leuk is om te spelen met een groep vrienden. Speel je graag spellen als Exploding Kittens? Haal King Fridge dan zeker in huis! Wij vinden King Fridge namelijk nóg leuker dan Exploding Kittens.

➕ Grappig en origineel kaartspel.
➕ Combinatie van tactiek en reactievermogen.

Spellentip geeft King Fridge een: ⭐️ 7.5/10