Review: Immunowars

Een competitief kaartspel waarin je je tegenstanders infecteert met virussen en bacteriën.

👥 2-6 spelers
⏳ 60 min
🎂 16+
🎲 Immunowars

In dit spel ga je je tegenstanders infecteren met bacterie- en viruskaarten om ervoor te zorgen dat ze al hun Health Points (HP) verliezen. Tegelijkertijd moet je zelf zorgen voor een goede bescherming (vaccinaties, medicijnen, mondkapje, etc.) zodat je niet te veel HP verliest. Als je bacterie- of viruskaarten geeft aan andere spelers zou het zomaar kunnen dat je zelf ook geïnfecteerd raakt. Door ATP te sparen kun je acties op kaarten uitvoeren en bacteriën of virussen bestrijden. Random event-kaarten zorgen voor verrassende twists die zowel in je voordeel als in je nadeel kunnen werken. De speler die de aanvallen van tegenstanders overleeft en als laatste overblijft, wint het spel! 🏆

Het eerste dat opvalt aan Immunowars is het bijzondere thema. Wij kunnen de donkere humor van het spel en de teksten op de kaarten zeker waarderen. De kaarten zijn zo samengesteld dat ze een goed beeld geven van infectieziekten en de werking en bestrijding ervan. Dit maakt het spel erg leerzaam en dit vinden we knap gedaan. Het nadeel hiervan is dat kaarten meerdere acties kunnen bevatten en er veel tekst op kan staan. Hierdoor speelt het spel de eerste paar potjes niet heel vlot en zal het wat lastiger zijn voor nieuwe spelers. Het spel heeft een vrij hoge geluksfactor door de dobbelstenen en door het grote aantal verschillende kaarttypes. Wanneer je bijvoorbeeld HP nodig hebt zul je geluk moeten hebben dat je de juiste kaart trekt. Het voordeel hiervan is dat het spel onvoorspelbaar wordt en iedereen kan winnen. Immunowars is een spel met een interessant thema waarin je elkaar lekker kunt dwarsbomen. Het spel zal pas echt goed tot zijn recht komen als je het vaker met dezelfde personen speelt. Je zult de kaarten dan sneller herkennen en minder hoeven te lezen waardoor het tactischer en vlotter speelt. Als jij en je medespelers van donkere humor houden met een hoge dosis competitie is Immunowars zeker iets voor jullie!

➕ Origineel en leerzaam kaartspel met donkere humor.
➕ Alle kaarten zijn uniek en bevatten interessante weetjes.

SpellenTip geeft Immunowars een: ⭐️ 6.5/10