Ga op een reis door het alfabet met dit partyspel van de makers van Party & Co. 🔠

👥 2-8 spelers
🎂 8+
🎲 Jumbo

Het spel wordt gespeeld in 2 teams. Aan het begin van een spelbeurt gooit een teamlid met de dobbelsteen. Het team mag de pion het gegooide aantal vakjes in een richting naar keuze verplaatsen op het speelbord. Afhankelijk van het vakje waar de pion is geëindigd, krijgt het team 15 of 30 seconden de tijd om fiches in hun letterbord te leggen. Een speler uit het andere team pakt een kaartje, leest de categorie voor en draait de zandloper om. Het actieve team moet binnen de tijd zoveel mogelijk woorden verzinnen in deze categorie. Voor ieder correct woord mag er een fiche in het vakje met de startletter van het woord worden gelegd. Als de tijd om is, is het andere team aan de beurt. Op het speelbord zijn ook vakjes waar de teams fiches kunnen stelen of letters van het andere team kunnen blokkeren. Het team dat als eerst het volledige letterbord heeft gevuld, wint het spel!🏆

Initials is, net als Sketch, van de makers van Party & Co. Zoals we van Party & Co gewend zijn is het een toegankelijk spel. Initials lijkt een beetje op Pim Pam Pet. Echter krijg je in dit spel geen beginletter, maar mag je met alle letters van het alfabet woorden maken, zolang er nog geen fiche is geplaatst bij deze letter. De verschillende vakjes op het spelbord zijn leuk bedacht en vergroten de interactie tussen de twee teams. Er is ook een vakje waarbij je 15 seconden de tijd krijgt, maar geen woorden mag noemen die beginnen met enkele letters die op het vakje zijn aangegeven. Doordat de pion in beide richtingen mag worden verplaatst, is er vaak een beter vakje in de andere richting. Het vakje zou interessanter zijn geweest als je 30 seconden de tijd krijgt voor het uitvoeren van de opdracht. Initials is een leuk spel voor tussendoor, maar verder niet heel bijzonder. Persoonlijk vinden wij andere partyspellen leuker. Als je op zoek bent naar een leuk partyspel, bekijk dan zeker ook eens het muziekspel Hitster!

Op zoek naar een ander te gek partyspel? Bekijk dan onze lijst met de leukste partyspellen van dit moment!

➕ Snel partyspel voor tussendoor.
➕ Het spel zit in een handige compacte doos.