Review: Escape Room The Game - Da Vinci's Telescope

Deze uitbreidingsset voor Escape Room The Game bevat een gloednieuwe escape room die helemaal in het teken staat van de werken van Leonardo Da Vinci. Lukt het jullie om het geheim in de telescoop van Da Vinci te ontrafelen?

Ben je nog niet bekend met Escape Room The Game? Lees dan eerst onze review van het basisspel.

👥 3-5 spelers
⏳ 60 min
🎂 16+
🧠 Identity Games
🎲 Escape Room The Game

Net als bij de andere spellen van Escape Room The Game bestaat dit spel uit drie delen (enveloppen) met daarin divers spelmateriaal. Daarnaast zitten er acht hintkaarten in de doos, die met behulp van de hint decoder uit het basisspel gelezen kunnen worden. Om het spel te kunnen spelen heb je ook nog de chrono decoder, sleutels, en de spiegelkaart uit het basisspel nodig.  De moeilijkheidsgraad van deze escape room is 3/5.

Voordat jij en je medespelers kunnen beginnen lezen jullie eerst de introductietekst op de envelop van deel 1. Vervolgens controleren jullie of de inhoud van de envelop overeenkomt met de beschrijving onder de flap van de envelop. Als alles compleet is starten jullie de chrono decoder en kan het spel beginnen. Om spoilers te voorkomen kunnen we niet veel vertellen over het spelmateriaal en de puzzels. In deze escape room gaan jullie uitvinder Sam Anoli helpen om het geheim van Leonado Da Vinci's telescoop te ontdekken. Volgens een oude legende zou Da Vinci namelijk een groot geheim hebben verborgen in zijn telescoop, om de mensheid in de toekomst te helpen. Het geheim kan alleen worden gevonden als er tijdens een volledige zonsverduistering door de telescoop wordt gekeken. Jullie moeten er voor zorgen om het slot te openen en de telescoop te gebruiken. Maar er is haast bij, de zonsverduistering is namelijk al over een uur. Als het lukt om binnen het uur drie juiste codes in de chrono decoder te stoppen, en het geheim van Da Vinci ontdekken, winnen jullie het spel! 🏆

Da Vinci's Telescope is een erg leuke uitbreiding voor Escape Room The Game. De puzzels zijn zeer divers, en bouwen steeds meer toe naar de climax in deel 3. Het thema is erg leuk en goed doorgevoerd in het verhaal en de puzzels. Over het algemeen zijn de puzzels logisch en goed op te lossen. Wat we vooral moeilijk vonden aan deze escape room was het feit dat sommige onderdelen pas nodig bleken te zijn in een ander deel, waardoor we soms lang op een onderdeel vast zaten. Uiteindelijk hebben de hints ons toch de goede richting in gestuurd. In het derde deel van de escape room vielen alle puzzelstukken in elkaar, met als ontknoping de geheime boodschap van Da Vinci. Wat die boodschap precies is, dat zul je zelf moeten ontdekken.... We zijn erg enthousiast over deze uitbreiding en raden deze daarom zeker aan voor fans van Escape Room The Game!

➕ Het vertrouwde concept van Escape Room The Game werkt uitstekend.
➕ Leuke en diverse puzzels.
➕ Het thema is goed doorgevoerd, met als absoluut hoogtepunt de geheime boodschap van Da Vinci in deel 3.