Review: De Zoektocht naar El Dorado

Ga op zoek naar El Dorado in dit avontuurlijke en tactische deck-buildingspel voor de hele familie. 🌿

👥 2-4 spelers
⏳ 45 min
🎂 10+
🧠 Reiner Knizia

De Zoektocht naar El Dorado is een deck-building race spel waarin je je speelstuk door de jungle en over rivieren moet zien te verplaatsen. Tijdens het spel speel je kaarten om je voort te bewegen en om betere kaarten te kopen op de markt. Alle spelers starten met dezelfde set kaarten, maar zullen in de loop van het spel nieuwe kaarten toevoegen die steeds opnieuw terugkeren wanneer de trekstapel leeg is. De persoon die als eerst El Dorado, de stad van goud, bereikt, wint het spel! 🏆

De Zoektocht naar El Dorado is een van onze favoriete spellen. Het spel heeft eenvoudige regels en is hierdoor geschikt voor zowel beginnende als ervaren bordspelspelers. Er zijn veel manieren om het speelbord in elkaar te zetten, wat het spel iedere keer weer anders en uitdagend maakt. Daarnaast kun je door het modulaire bord zelf bepalen of je een lang of kort spel gaat spelen. Houd er wel rekening mee dat het spel best veel ruimte op tafel inneemt. Het artwork is prachtig en de spelcomponenten hebben een hoge kwaliteit. Om De Zoektocht naar El Dorado nog leuker te maken bevat het spel een kleine uitbreiding: de grotvariant. Wij raden aan om altijd met deze variant te spelen, omdat het een eenvoudige toevoeging is die het spel nóg leuker maakt. Als je fan bent van bijvoorbeeld Catan of Ticket to Ride en toe bent aan een nieuw spel, zoek dan niet langer. De Zoektocht naar El Dorado is namelijk een absolute must have voor iedere spelletjesfanaat!

Wist je dat er vele uitbreidingen en promosets voor De Zoektocht naar El Dorado beschikbaar zijn? In dit artikel zetten we het hele assortiment op een rijtje. In dit artikel delen we enkele tactieken en strategieën waarmee je iedereen kan verslaan!

Ook een perfect spel voor 2 spelers!

Doordat je het bord zelf samen kunt stellen is ieder potje anders én kun je bepalen hoe lang het spel duurt.

Om het spel nog spannender te maken zijn er twee uitbreidingen beschikbaar. Hier lees onze reviews van Helden & Demonen en Gevaren & Muisca.